Benarkah Kolesterol Bahaya?

 


Kolesterol adalah bulding block sel dalam badan kita. Badan kita cukup intelegen utk adjust kolesterol dalam badan ikut keperluan.Kolesterol 75% dihasilkan oleh Liver.Masalah berlaku bila kita makan ubat kolesterol.. .Liver akan trigger utk menghasilkan lebihan kolesterol sebab signal dari ubat kolestrol yang merendahkan tahap kolesterol dalam badan. Kolesterol yg berlebihan itu yg akan jadikan Gallstones yg banyak dan menggangu tugas Liver.

Pengambilan ubat Kolestrol dan juga ubatan kimia menghasilkan Gallstones yang banyak.

Kenapa makan ubat kolesterol?.
Biasanya kita akan diberitahu bahawa akan menyebabkan Heart Attack.Tiada kajian sains yg menunjukkan bahawa kolesterol penyebab Heart Attack.Clogging heart Arteries yg akan menyebabkan  heart attack adalah animal protein dan dairy product bukan kolesterol.

A 15 year long study of over 100,000 people in San Francisco by Professor Jacobs along with Dr. Carlos Iribarren found that people with low “cholesterol” at the start of the study were admitted to the hospital more often because of infectious diseases.

How is it possible that high ‘cholesterol’ is harmful to the artery walls and causes fatal coronary heart disease, the commonest cause of death, if those whose ‘cholesterol’ is the highest live longer than those whose ‘cholesterol’ is low?”
Uffe Ravnskov, M.D., Ph.D.

Professor David R. Jacobs of the Division of Epidemiology at the University of Minnesota, reviewed 19 large studies of more than 68,000 deaths and found that low “cholesterol” predicted an increased risk of dying from gastrointestinal and respiratory
disease. 36

Allah jadikan tubuh kita sebaik baik kejadian Mustahil kolesterol yg dihasilkan oleh Liver memberi mudarat kpd badan.

BAD Kolesterol atau LDL menyelamatkan nyawa sebenarnya dan bukan  meragut nyawa seperti yang ditakut takutkan.. LDL membenarkan darah mengalir melalui saluran darah yang rosak tanpa  membahayakan nyawa.

Teori LDL yang  tinggi menjadi penyebab utama  penyakit jantung koronari bukan sahaja tidak terbukti dan tidak saintifik malah  memberikan kefahaman yang salah kepada masyarakat  bahawa kolesterol adalah musuh yang harus dimusnahkan dengan apa sahaja cara. 

Kajian saitifik tidak pernah dibuktikan ada hubungan  antara kolesterol dan penyakit jantung. Beratus-ratus kajian yang dilakukan setakat ini mengenai hubungan hanya menunjukkan bahawa terdapat hubungan statistik antara keduanya. Semestinya ada, kerana jika tidak ada LDL molekul kolesterol melekat pada arteri yang cedera itu, kita akan mempunyai lagi banyak  kematian akibat serangan jantung.

Puluhan kajian konklusif menunjukkan risiko penyakit jantung meningkat dengan ketara pada orang yang mempunyai HDL yang rendah. Kolesterol LDL yang tinggi bukanlah penyebab jantung penyakit; sebaliknya, ia adalah akibat hati yang tidak seimbang dan sistem peredaran darah yang sesak.. Sekiranya  anda diberitahu anda bahawa menurunkan kolesterol anda dengan ubat perubatan melindungi anda daripada serangan jantung, anda sudah dikelirukan.


Bahaya statin terhadap otak.

https://vt.tiktok.com/ZS8jJqncB/


Klik link di bawah :


Comments

Popular posts from this blog

Gallstones dalam Hati & Pundi Hempedu - Punca utama penyakit KRONIK yang amat jarang diceritakan dan cara MUDAH Untuk mengeluarkannya.

Cara mudah cuci kolon & usus kecil (small intestine)

"Reverse Kidney Stage" anda melalui Plan Pemakanan yang komprehensif.