Gallstones dalam Hati & Pundi Hempedu - Punca utama penyakit KRONIK yang amat jarang diceritakan dan cara MUDAH Untuk mengeluarkannya.

AKTIFOTAK BEROPERASI DI BAWAH PERTUBUHAN KEBAJIKAN INSAN TERPILIH (PERKIT)
(MEMBANTU ANAK-ANAK ISTIMEWA atau KURANG BERKEMAMPUAN) 
untuk sumbangan:
BANK ISLAM
(1209 20100 52236) 
PERTUBUHAN KEBAJIKAN INSAN TERPILIH

KESIHATAN DI TANGAN ANDA
(don't be a blind follower)

Orang kata,mencegah dulu lebih baik dari mengubati, tetapi jika mencegah tanpa ILMUpenyakit tetap akan datang. Pentingnya menimba ilmu seperti ayat pertama turunnya Al Quran

BACALAH....


[Riwayat al-Bukhari (52) dan Muslim (1599)]

أَلَا وَإِنَّ فِي الْجَسَدِ مُضْغَةً، إِذَا صَلَحَتْ، صَلَحَ الْجَسَدُ كُلُّهُ، وَإِذَا فَسَدَتْ، فَسَدَ الْجَسَدُ كُلُّهُ، أَلَا وَهِيَ الْقَلْبُ

Maksudnya: “Ketahuilah bahawa pada jasad itu terdapat segumpal daging, jika ia baik maka baiklah seluruh jasadnya, jika ia buruk maka buruklah seluruh jasadnya, ketahuilah bahawa ia adalah HATI.” 

  Cuba hayati Hadith Sahih diatas:

Terang-terangan Rasullulah menyuruh manusia menjaga HATI.Jika hati zahir(luaran) kita tidak dibersihkan, bagaimana hati batin(dalaman) hendak bersih .Fikir fikirkan.

ZAHIR : Perlulah menjaga hati kerana ia merupakan punca kepada segala penyakit

BATIN: Apabila sihat luaran maka secara tidak langsung, dalaman juga akan sihat dari sifat Ujub,Riak,Takabur dan lain-lain

Klik kisah dibawah bagaimana Nabi Muhammad dicuci HATI nya:

(Klik tulisan biru)

KENAPA GALLSTONES?

#AmbikPeduli
#BukaMinda
#SilaHadam
#DoItYourself
#SebelumTerlambat
#LiverCleanse
#Liver&GallbladderFlush(LGBF)
#BatuKarang
#BatuHempedu

Gallstones yang saya keluarkan pada 24 April 2017


Flush on 12 July 2020 dari salah seorang sahabat

Batu hempedu atau Gallstones adalah penyebab utama penyakit di dalam badan yang hampir tiada diceritakan dalam perubatan sekarang. Ia merosotkan dan merosakkan fungsi organ yang paling kompleks dan yang paling utama di dalam badan iaitu Liver atau hati.Kerana sangat kompleksnya tugas Hati ini, kita hampir tidak pernah mendengar perancangan mana2 saintis untuk membuat hati tiruan kerana ianya sangat kompleks, iaitu yang ke 2 kompleks selepas Otak. 

Hati menjalankan tugas paling rumit dalam  proses pencernaan dan metabolisma setiap sel dalam badan dengan lebih dari 500 fungsi .Dengan membuang Gallstones ini, ia menghilangkan halangan yang membantutkan hati daripada melakukan fungsi dengan betul dan cekap. Secara tidak langsung, badan dapat kembali ke keadaan keseimbangan tanpa penyakit bersesuaian dengan Hadis di atas.

Ramai yang masih berfikiran bahawa Gallstones terdapat banyak di Pundi Hempedu, tetapi sebenarnya tidak. Ia amat banyak pada hati.

"Gallstones di LIVER@HATI lagi membawa malapetaka besar dari gallstones di gallbladder@pundi hempedu." 

Bila 1st time saya buat dan lihat beribu2 batu gallstone keluar, terfikir bahawa ini sebenarnya sesuatu benda yang amat  penting untuk kita ambil peduli. 

Tiap2 tahun korang buat blood test dan semuanya positif dan korang merasakan diri korang sihat..??!! Korang kena pikir 2x !!

Jangan terkejut kalau saya katakan Gallstones ini  adalah merupakan penyebab utama penyakit2 kronik dan juga penyebab utama kenapa badan agak sukar untuk recover bila sakit.

Kebergantungan 100% kepada bacaan blood test agak kurang accurate untuk menilai tahap Hati@Liver anda walaupun realiti Liver dah tersumbat

Gallstones dari salah seorang sahabat yang baru sahaja terkena Gout

Liver often ‘seems’ to perform normally (balanced blood values),walaupun it has lost up to 60% of its original efficiency. 

Tiada kaedah dalam dunia perubatan sekarang to relieve this vital organ of the heavy burden it has to carry.

’ The fact remains that most people have  accumulated hundreds and in many cases,malah beribu gallstone kat hati@Liver korang. 

Bayangkan batu-batu sebanyak & sebesar ini dalam HATI@LIVER anda,pasti boleh melumpuhkan sistem badan anda sedikit demi sedikit yang akan menyebabkan penyakit kronik jika tidak dibuang.


Membersihkan hati@Liver dari gallstones is one of the most important and powerful procedures to regain or improve your health.

Hati@Liver  yang sesak & sempit disebabkan Gallstones sebenarnya merupakan punca kepada masalah kesihatan yang berlaku sekarang but yet conventional medicine makes no reference to them, nor does it have a way to diagnose these conditions. 

Enzim Hati yang tak normal hanya berlaku apabila ada pemusnahan sel di hati, sebagai contoh hepatitis dan penyakit bengkak hati.Sel di hati mempunyai jumlah enzim yang banyak.bila terpecah, enzim tersebut memasuki aliran darah. Bila buat test darah, baru dapat dikesan sesuatu yang bahaya berlaku. 

But by then, the damage has already occurred. Ia sebenarnya mengambil masa yang panjang sebelum ianya meletus. Klinikal test yang biasa tidak  boleh detect gallstones di Hati.

FIKIRKAN hati sebagai satu bandar besar dengan ribuan rumah dan jalan-jalan. Terdapat paip bawah tanah untuk menyampaikan air, minyak dan gas. Sistem kumbahan dan trak sampah menjaga sisa produk. Power Plant yang tugasnya memberikan tenaga kepada rumah dan perniagaan. Kilang-kilang, sistem pengangkutan dan kedai-kedai yang memenuhi bekalan harian keperluan penduduknya.

Bandar ini diatur sedemikian rupa menyediakan semua yang diperlukan untuk kewujudan yang berterusan bagi penduduk2. Cuba fikirkan, bagaimana  jika kehidupan bandar menjadi lumpuh akibat daripada tindakan mogok utama, bekalan kuasa terputus, tindakan keganasan yang besar atau gempa bumi yang dahsyat. Penduduk akan mula menderita dengan serius kerana masalah yang berlaku.


.
Gallstones yang saya keluarkan pada 17 Sep 2019

Hati@Liver ciptaan Allah mempunyai beratus-ratus fungsi yang berbeza dan dihubungkan  dengan setiap bahagian badan. Setiap saat dan  sentiasa berjalan proses pembuatan, memproses dan membekalkan sejumlah besar nutrien. Nutrien ini memberi makan kepada sel-sel tubuh sejumlah 60-100 trilion (sel). 

Dari salah seorang sahabat Flush pertama kali.Warna Gallstone yang gelap menunjukkan ianya adalah Gallstones yg lama & juga menunjukkan "bile duct" yg congested.

Setiap sel, dengan sendirinya, meliputi sebuah bandar yang sangat komplek,dengan mikroskopik berbilion serta reaksi kimia  kadar sesaat yang amat menakjubkan Untuk mengekalkan organ ciptaan Allah  yang luar biasa ini. pelbagai aktiviti semua sel badan hendaklah berjalan tanpa gangguan, Hati seharusnya berupaya membekalkan   aliran nutrien dan hormon yang tetap dan  berterusan tanpa apa2 halangan.

Rumitnya perjalanan urat, saluran dan khusus sel-sel, hati perlu BEBAS DARI SEBARANG HALANGAN untuk dikekalkan pengeluaran tanpa masalah nutrien dan hormon yang tidak  akan menggangu sistem pengedaran di seluruh badan.

Gallstones Sludges dari seorang sahabat yang sangat aktif bersukan(6pack).Baru sahaja Flush @21 June 2020.

Hati adalah organ utama yang bertanggungjawab untuk memproses, menukarkan, mengedarkan dan menyelenggara bekalan 'bahan bakar' pada badan. Beberapa tindakan yang melibatkan pecahan bahan kimia kompleks; yang penting melibatkan sintesis, terutamanya pembuatan molekul protein.

Hati juga bertindak sebagai stesen pembersihan, mengaktifkan hormon dan alkohol serta dadah. Dalam semua kes, ia adalah tugas hati untuk mengubah suai bahan aktif biologi supaya yang bahan2 yang  berpotensi berbahaya melalui suatu proses yang dikenali sebagai detoksifikasiSel khusus dalam saluran darah hati (sel Kupffer) menyerang unsur-unsur berbahaya dan organisma berjangkit pada hati dan dari usus 

Hati membuang bahan buangan yang terhasil daripada tindakan ini melalui saluran hempedu(Bile Duct). Untuk memastikan semua ini berlaku dengan cekap, hati menerima dan menapis tiga keping darah per minit dan menghasilkan dua dan seperempat hempedu setiap hari.


Batu hempedu atau Gallstone yang tersekat@obstruktif amat mudah melemahkan keupayaan hati untuk menyahtoksikan semua ini di dalam darah; Batu hempedu@Gallstone ini  juga mencegah hati daripada menyampaikan jumlah nutrien yang betul dan tenaga ke tempat yang betul di dalam badan pada masa yang sesuai.

Baru sahaja flushing dari salah seorang sahabat @25 Julai 2020

Ini boleh menjadi masalah keseimbangan dalam badan, dikenali sebagai 'homeostasis', yang membawa kepada ketidak fungsian sistem dan organnya. Sebagai contoh, gangguan  keseimbangan  peningkatan kepekatan hormon endokrin estrogen dan aldosteron di dalam darah. Hormon ini, yang dihasilkan dalam lelaki dan wanita adalah bertanggungjawab untuk pengekalan garam dan air yang betul. Bila tiada detoksifikasi, seperti yang berlaku dalam saluran hempedu dan kesesakan pundi hempedu, kepekatan yang berlebihan dalam darah menyebabkan pembengkakan tisu dan juga "water retention dalam badan.Tahap estrogen yang tinggi juga dianggap sebagai punca utama daripada kanser payudara di kalangan wanita. Pada lelaki, tahap hormon ini tinggi boleh menyebabkan tisu payu dara berlebihan.

          
Hampir 60% daripada Penduduk Amerika berlebihan berat badan atau obes; iaitu, mereka menderita pengekalan cecair  dalam badan (water retention). Cecair pengekalan dalam tisu memaksa bahan buangan toksik lain untuk disimpan di pelbagai bahagian badan. Apabila  keupayaan penyimpanan untuk toksin sudah habis, gejala penyakit mulai berlaku.

Mengosongkan hati dan pundi hempedu dari semua batu terkumpul membantu mengembalikan homeostasis, mengimbangi berat dan menetapkan prasyarat untuk tubuh menyembuhkan dirinya sendiri; Ia juga salah satu langkah berjaga-jaga yang terbaik boleh diambil untuk melindungi daripada penyakit pada masa akan datang.

Korang yang mempunyai banyak Gallstones di dalam hati dan  pundi hempedu, pastinya akan menyebabkan salah satu penyakit kat bawah ni

(banyak tu, baca satu2..jangan skip) 


1) Kidney

Punca penyakit Kidney@Buah Pinggang adalah dari Liver.Sila baca blog di bawah:


2)Diarrhea

3)Hernia

4)Dull pain on the right side

5)Hepatitis

6)Pancreatitis

7)Duodenal ulcers

8)Cancer

9)Prostate diseases

10)Menstrual and menopausal disorders

11)Skin disorder

12)Loss of muscle tone

13)Pain at the top of a shoulder blade and/or between the shoulder Blades

14)Tongue that is glossy or coated in white or yellow

15)Frozen shoulder

16)Headaches and migraines

17)Sciatica

18)Knee problems

19)Chronic Fatigue

20)Excessive heat and perspiration in the upper part of the body

21)Difficulty sleeping, insomnia

22)Hot and cold flushes

23)Food cravings

24)Constipation

25)Flatulence

26)Difficulty breathing

27)Most infections

28)Heartdisease

29)Nausea and vomiting

30)Impotence

31)Urinary problems

32)Problems with vision

33)Liver spots, especially those on the back of the hands and facial area

34)Excessive weight or wasting

35)Dark color under the eyes

36)Scoliosis

37)Stiff neck

38)Tooth and gum problems

39)Numbness and paralysis of legs

40)Osteoporosis

41)Alzheimer’s disease  

42)Very greasy hair and hair Loss

43)Digestive disorders

44)Clay-colored stool

45)Hemorrhoids

46)Liver cirrhosis

47)High cholesterol

48)Brain disorders

49)A ‘bilious’ or angry personality

50)Other sexual problems

51)Hormonal imbalances

52)Puffy eyes

53)Dizziness and fainting spells

54)Strong shoulder and back pain

55)Gout

56)Asthma

57)Yellowness of the eyes and skin

58)Joint diseases

59)Obesity

60)Cold extremities

61)Cuts or wounds that keep bleeding and don’t want heal

62)Stiffness of joints and muscles

CIRCA 2019


JANTUNG KORONARI

MEDICAL JOURNAL

1)The relation between gallstone disease and cardiovascular disease

2)Strong Association between Gallstones and Cardiovascular Disease

Penyakit jantung koronari contohnya, tanpa mengira sama ada disebabkan oleh merokok, alkohol berlebihan, berlebihan protein makanan, tekanan, atau faktor lain, biasanya tidak berlaku melainkan Gallstones telah menutup/block saluran hati@Liver atau Bile Duct




Membuang  keluar Gallstones dari hati dan pundi hempedu tidak hanya dapat mencegah serangan jantung atau strok, tetapi juga boleh juga “reverse” terhadap penyakit jantung koronari.  Orang yang kerap menggunakan ubat penurun kolesterol biasanya akan mempunyai  jumlah batu hempedu yang BERLEBIHAN yang akan memberi kesan sampingan utama  termasuk kanser dan penyakit jantung.

Kalau kita tengok, hampir semua jenis penyakit jantung @heart disease  have one thing in common, iaitu halangan pada pengaliran darah.Pengaliran darah sebenarnya tidak akan terganggu dengan mudah.Selalunya ia didahului dengan kesesakan pada saluran  di hati @bile duct.Gallstones menghalang saluran hempedu secara mendadak dan "cut off the blood supply" ke sel hati.Bila "blood flow" berkurang ke hati, ia akan memberi kesan kepada pengaliran darah ke seluruh badan.

Pengambilan ubat darah tinggi,  walaupun membantu menurunkan tekanan tetapi realitinya lebih memudaratkan. Di dalam keadaan badan yang sesak, juga saluran darah yang sempit beserta dinding pembuluh darah  yang tebal di mana pada masa yang sama badan sebenarnya perlu meningkatkan tekanan darah untuk mengagihkan  nutrisi dan oksigen yang betul ke organ, termasuk otak dan hati, jika kita merendahkan tekanan darah “without removing the congestion”, kemungkinan besar akan menyebabkan kerosakan organ seperti otak dan jantung.

Inilah puncanya kenapa ubat darah tinggi menjadi penyebab sakit jantung dan stroke. Penyelidikan  juga telah membuktikan bahawa pesakit darah tinggi  yang mengambil ubat darah tinggi mempunyai risiko kematian yang lebih tinggi berbanding yang tidak mengambil ubat.



Dari sudut lain pula, keupayaan tubuh untuk mencerna, memproses dan menggunakan lemak bergantung kepada  SALURAN HEMPEDU yang  tidak terhalang/tersumbat dalam hati Apabila aliran hempedu  terkawal dan seimbang, kedua-duanya Tahap LDL dan HDL otomatik akan seimbang. Oleh itu, saluran hempedu yang  terbuka adalah pencegahan penyakit jantung koroner yang terbaik."


Kisah sahabat kena Heart Attack:



circa 2019

DIABETES

Punca utama diabetes sebenarnya bermula dari masalah pada Liver yang disembunyikan. Ini dibuktikan oleh Dr. David Unwin dalam penyelidikannya selama 25 tahun



MEDICAL JOURNAL

1)The association of gallstone disease and diabetes mellitus. A meta-analysis.


2)Gallstone Disease and Type 2 Diabetes Risk: A Mendelian Randomization Study



Diabetes atau kencing manis, korang hanya diberitahu, insulin dah berkurang atau tiada, Penyelesaian yang paling mudah adalah dengan insulin injectionPernahkah terpikir sebab apa insulin kurang?

Ia sebenarnya adalah disebabkan pancreas telah diblok oleh Gallstones di Ampula.(rujuk gambar bawah).Pancreas kehilangan kemampuan untuk melepaskan Insulin sesuai dengan keperluan tubuh..Sebab itu kita dapati, pesakit2 kencing manis termasuk kanak-kanak mempunyai Gallstones yang banyak di Liver,Gallbladder & Ampula.
Gallstones block Ampulla lalu menyekat Insulin dari Pancreas


Salah seorang sahabat yang mempunyai masalah Diabetes..hanya dengan 1x Flush.
(Note: setiap individu berbeza result)

Prof Dr Tun Zainal salah seorang sahabat yang dah buat 4x Flush.
Tahniah Prof



Diabetes improve drasticaly




Perkongsian sahabat.!
Since 2013 menderita mcm2 penyakit..
BP, Diabetes, Kidney,Gout sekarang semua dah Reverse ◀️
5x Flushing..Planning untuk habiskan 10x






Strok

STROKE


MEDICAL JOURNAL

Gallstone Disease and the Risk of Stroke: A Nationwide Population-based Study

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S1052305714002109


Gallstones di Liver@ Hati juga boleh menyebabkan gangguan pada sistem Vascular @circulatory system pada pembuluh darah.Apabila darah berubah menjadi likat, saluran darah mula mengeras dan rosak. Apabila darah beku (blood clot) terbentuk dalam arteri yang bermasalah,  darah (embolus) boleh tersumbat dan menghalang aliran darah, lalu menyebabkan iskemia dan infarction 


(Infarction is tissue death (necrosis) due to inadequate blood supply to the affected area. It may be caused by artery blockages, rupture, mechanical compression, or vasoconstriction). Infarction yang terjadi di arteri pada otak itu lah yang menyebabkan strok

Serangan jantung & strok biasa disebabkan clogging blood arteries.. Kalau Attack di jantung akan sebabkan berjuta2 sel mati....kalau kita tengok stroke…clogging brain arteris pula ..sebabkan berjuta2 sel otak mati...sebab sel2 mati ini lah yg  menyebabkan sebahagian badan lemah atau keseluruhan badan lemah ….brain arteries memang sebelah je dgn jantung..blood pressure pon automatik tinggi kat kawasan sini sbb arteries push darah& oksigen…kalau ada sangkut blood flow di bhg sini…akan effect coronary.. biasa sakit bhg belakang tengkuk, migraine dsb... petanda2 awal tu..buat chiropraktik pon hanya temporary ... 

Sebab tu bila kita sakit atau migraine.. automatik darah naik..sebab congested di arteries..bila kita makan ubat darah tinggi ...sebenarnya ia tidak menyelesaikan masalah...malah akan menggangu jantung kita ...sebab tu statistik orang yg consume ubat darah tinggi lagi tinggi kadar kematian 



Kalau kita tengok punca heart Attack & stroke adalah sama ..di Liver Lobules darah  kita dah ada masalah  toksik  dan kelikatan disebabkan Gallstones (punca dari pemakanan protein & dairy)

Berkenaan boleh pulih tu .. insyAllah tapi at least kita boleh mencegah stroke utk 2nd time..juga panduan kpd sahabat2 yang belum kena.


Penerangan lanjut, boleh klik LINK di bawah:



KIDNEY/RENAL/BUAH PINGGANG

Ramai orang menyalahkan Kidney @Buah Pinggang apabila kena Dialysis atau Stage Kidney semakin menurun(eGFR) tanpa mengetahui masalah sebenar. Ia seumpama menghukum pesalah yang pada realitinya beliau telah dianiayai.

Dibawah ini adalah bacaan yang biasa dirujuk oleh Doktor bila buat Blood Test samada :
✓Anda perlu  Dialisis atau tidak
✓Mengetahui tahap Kidney anda samada Stage 1 hingga ke 5.

1) Creatinine
Ia adalah produk sisa kimia creatine, asid amino yang dibuat oleh LIVERHATI dan disimpan di dalam hati. Creatinine adalah hasil metabolisme yang memasuki aliran darah anda setelah ia diproses dimana Kidney  mengeluarkannya dari darah anda.
(Bacaan lebih dari 600 biasanya anda akan dinasihatkan buat fistula sebagai persediaan untuk Dialisis)

2) Urea 
Ia juga dihasilkan oleh LIVER@HATI di mana ia juga adalah metabolisma amino acid. Ia akan disalurkan dalam darah@ bloodstream, dan ke  kidneys dan dibuang melalui urine@air kencing

Nyata bahawa ROOT CAUSE  utama Kidney adalah pada Liver@Hati bukan pada Kidney.


Effisen atau tidak Liver anda untuk memproses Creatinine dan Urea bergantung kepada bertapa bersihnya Liver anda dari Gallstones.

Geng Gouters pun tidak terlepas sebab yang proses Uric Acid adalah Liver bukan Kidney.Sebab tu ramai geng2 Gout elok 💯 bila buat protokol di bawah.

Termasuk juga penyakit2 kronik lain,

TANDA2 ANDA ADA MASALAH PADA BUAH PINGGANG (URINARY SYSTEM) 


1) Tekanan darah tinggi
2) Tekanan darah rendah
3) Sakit bergerak dari bahagian atas ke perut bawah
4) Air kencing berwarna coklat gelap
5) Sakit di bahagian belakang diatas pinggang
6) Dahaga berlebihan
7) Peningkatan kencing, terutamanya pada waktu malam
8) Kesakitan bila  kencing
9) Kulit kering 
10)  Pergelangan kaki bengkak pada waktu malam
11) Mata bengkak pada waktu pagi

Kidney termasuk dalam Urinary System. Hampir keseluruhan masalah di Urinary System adalah disebabkan oleh Toxic pada darah akibat dari lambakan protein haiwan & dairy. Gallstone pada Liver melemahkan penghadaman menyebabkan darah dan limpa sesak dan menggangu seluruh Urinary System. Dengan membuang Gallstone melalui Protokol LGBF(Liver & Gallbladder Flush) , Urinary Sytem akan pulih dengan sendirinya dan masalah di atas akan dapat di atasi.

✅ Result blood test salah seorang sahabat kita muda berumur 38 tahun.
✅kidney stage 3B dah improve naik ke stage 2 lepas buat LGBF,CC dan jaga pemakanan dalam masa 1 bulan..
✅Sekarang tengah buat LGBF #2
✅Antara punca kidney stage jatuh adalah disebabkan protein sintetic.
✅Target ke stage 1 dalam masa terdekat.
✅Sama2 kita doakan beliau.


GOUT/KIDNEY

MEDICAL JOURNAL
Gallstones in patients with rheumatoid arthritis
High prevalence of gallstone disease in rheumatoid arthritis: A new comorbidity related to dyslipidemia?
Termasuk rheumatoid  arthritis dan osteoarthritis sebenarnya berpunca dari masalah kelemahan Hati@Liver disebabkan banyaknya Gallstones di Hati.Gout banyak terjadi kepada seseorang yang mempunyai  Asid Urik  yang tinggi. 


Apabila Gallstones di Hati menggangu perjalanan darah di kidney@buah pinggang, rembesan Asid Urik menjadi tidak effisen dan meningkatkan kerosakan sel di hati dan buah pinggang  juga termasuk bahagian-bahagian  lain di badan. 

Makanan yang terdiri dari Protein Haiwan seperti daging, ikan, telur, cheese serta dairy produk adalah  punca utama meningkatnya kadar Asid Urik.Seperti yang kita ketahui, makanan seperti yang tersebut atas merupakan punca kepada masalah terjadinya Gallstones.


Saya berani membuat kenyataan bahawa Gout adalah antara penyakit yg paling mudah untuk cure 💯 selepas membuat few series of Flushing LGBF berdasarkan pengalaman saya membantu rakan2
.

Punyerlah penuh batu sahabat saya (2nd Flush) kalau dibiarkan boleh tangkap penyakit kronik lain.

Alhamdullilah...sahabat satu sekolah hanya buat 2x Flush dah FREE 100% GOUT selepas 12 tahun suffer.


Alhamdullilah.. sahabat yang baru sahaja kena Gout..terus buat LGBF..
1x Flushing dah 90% improve.
Salah seorang sahabat yg mengalami masalah Gout telah improve dgn mendadak Result Blood Test...Bacaan EGFR naik dari stage 3A (53) ke stage 2(65) hanya dengan 1st Flush & Jaga pemakanan dengan cut terus Animal Protein & Dairy Product
(EGFR = Menilai tahap KIDNEY)
Tahniah sahabat...sudah menjalani hidup normal tanpa GOUT..!!



Tahniah Farid.Improve bacaan eGFR  Kidney Function dari stage 3B ke stage 2 dalam masa 10 hari hanya dgn 1st Flushing.Memang sgt2 unbelievable.

Biasa kalau modern medicine memang tiada istilah REVERSE Kidney function.2 step shj lagi ke mesin Dialysis.

Alhamdulillah berkat usaha beliau & doa sahabat2 semua.
punyelah penuh batu.. smpi melimpah ke bawah
Sahabat dah elok dari gout lepas 2x Flush je...
#2ndflush.  #FreeGout

Testing Gout
Amboii Prof...mentang2 dah cure Gout 💯...bedal kambing tak hengat..hihi


Tak sampai 1 Tahun.. result Kidney dah hampir normal



Free gout 💯

Sahabat ni kena tendang dari group Gout Malaysia kerana Cuba promote Liver Flush(LGBF)

Mengeteh dgn geng Gouters di Bangi 



Saudara Zul (peghidap GOUT), buat trip ke SABAH, testing makanan seafood spt lobster, sotong besar, udang butter...alhamdullilah masih tiada lagi serangan GOUT sehingga sekarang



Perkongsian dari Group Gout Malaysia


MAKANAN YANG BAHAYA UNTUK GOUT
Makanan yg mempunyai kandungan purine yg tinggi yang menjadi sebab utama Gout seperti di bawah:
• Beef 
• Bacon 
• Calf tongue 
• Carp 
• Chicken and Chicken soup 
• Codfish 
• Duck 
• Goose 
• Halibut 
• Sardines, canned 
• Liver 
• Kidneys 
• Heart 
• Meat extract, broths 
• Salmon, canned 
• Gravies 
• Scallops 
• Herring 
• Smelt 
• Roe 
• Liver sausage 
• Meat soups 
• Perch 
• Pike 
• Rabbit 
• Mutton 
• Shellfish 
• Trout 
• Turkey 
• Veal 
• Yeast 
• Sweetbread 
• Anchovies 
• Lentils

Kalau kita tengok senarai di atas, makanan protein yang berasal dari haiwan dan ikan paling byk membentuk sebahagian besar urik acid (juga penyumbang Gallstones). Bila protein diuraikan di hati, asid urik disalurkan ke buah pinggang untuk perkumuhan dengan air kencing. Jika buah pinggang tidak dapat membuang semua asid urik, kepekatan dalam darah naik. So.. asid urik tambahan disimpan terlebih dahulu di kawasan tubuh yang mempunyai peredaran dan bekalan oksigen yang paling teruk, iaitu jari kaki atau jari tangan. Sebab itu kawasan2 ini yang menjadi kawasan pertama kena attack jika kita terkena gout.

Kajian menunjukkan Gout boleh meningkatkan risiko penyakit jantung bukanlah perkara baru. Dari kajian Universiti Oxford dimana data dari 200,000 pengidap gout mendapati bahawa pesakit yang mempunyai gout akan mempunyai risiko serangan jantung & strok
.


LYMPHATIC SYSTEM & CANCER

Increased cancer incidence in some gallstone diseases, and equivocal effect of cholecystectomy: a long-term analysis of cancer and mortality



Sistem Lymphatics terdiri dari 2 bahagian iaitu lymph nodes & lymph vessels. Tugas utama iaitu mengambil sisa produk dari sel dan membuangnya dari badan. Lymphatic sistem ini sangat berkait dgn gallstones kerana gallstones menghalang saluran hempedu@bile duct dan juga menghalang pengaliran darah dari hati…jadi bila darah sudah "block" di hati..pengaliran darah akan terjejas teruk pada seluruh badan…secara automatic lymphatic system akan  bermasalah.

Bila peredaran darah dan oksigen lemah, ini akan  menyebabkan overload toksin dalam lymp vessel & lymp nodes.Itu yang menyebabkan masalah hampir semua jenis kanser termasuk kanser payudara, tonsil dan fungsi2 badan lain.Perubatan moden hanya "treat the symptoms" bukan "treat the core problems".Sebab itu masalah kanser hanya selesai sementara dan akan datang kembali kepada pesakit.

                                                                                    
      BREAST CANCER

FATTY LIVER & LIVER CIRRHOSIS
 
 MEDICAL JOURNAL

1)Close Relation Between Cirrhosis and Gallstones Cross-sectional and Longitudinal Survey

2)Gallstone Disease Is Associated with More Severe Liver Damage in Patients with Non-Alcoholic Fatty Liver Disease

3)Significant Association Between Gallstone Disease and Nonalcoholic Fatty Liver Disease: A Systematic Review and Meta-Analysis

https://link.springer.com/article/10.1007/s10620-016-4125-2

Jika korang mempunyai masalah “Fatty Liver” , doktor biasa akan memberitahu bahawa korang mempunyai  'struktur lemak' di hati. Doktor  biasanya akan memaklumkan yang korang  juga mempunyai batu intrahepatik yang banyak.(Nama lain bagi Gallstones yang menghalang saluran Bile Duct). Untuk pesakit yg kronik.. Gallstones boleh mencapai ribuan berjumlah hampir 20,000 sebelum ia menjadi bencana kepada hati and "road to sirrhosis" akan dipercepatkan.

Tidak ada kaedah perubatan moden sehingga kini yang dapat menghilangkan Fatty Liver. Korang boleh buktikan pada doktor bahawa hanya dengan buat Liver & Gallbladder Flushing (LGBF)  akan  dapat mengurangkan malah  menghilangkan masalah Fatty Liver tersebut.LGBF ini akan membersihkan Fatty Liver  dengan cara membersihkan Bile Duct atau saluran hempedu hati dari semua Gallstones. Punca Fatty Liver yang  banyak termasuk pengambilan protein haiwan, dairy produk, gula dan alkohol yang tinggi, serta tekanan hidup  dan tidur yang tidak cukup.

Segala masalah berkaitan kesesakan di  Liver , hanya dengan membuat Protokol LGBF secara berterusan pasti akan membaikpulih Liver  dengan sendirinya. Untuk kepastian, boleh scan selepas 6 atau 7 kali Flushing (LGBF).Doktor pasti terkejut melihat perubahan pada Liver korang.

Fatty liver dah cure dengan hanya buat 4x LGBF




Ramai yg tak tau antara punca utama CKD & Diabetes adalah Fatty Liver

Salah satu cara mudah nak tengok kita ada Fatty Liver ..boleh ushar bahagian 6pack kita..

Anak2 kita pun kena jaga..Kalau anak2 Obes.. 💯 salah ibubapa.

Lagi accurate buat blood test untuk check Fatty Liver...murah je skrg..ada promo ..
check ALT & AST

Jaga2 sahabat..😁👌

Ada dalam *Medical Journal* tuu..Klik bawah :


MASALAH KULIT

Hampir semua masalah  kulit seperti eksema, jerawat dan psoriasis berpunca dari satu faktor yang sama iaitu Gallstone di Liver@hati. Hampir setiap yang mempunyai masalah  penyakit kulit juga mempunyai masalah usus dan darah yang  tidak bersih. Ini disebabkan oleh bahayanya kesan Gallstones terhadap tubuh secara keseluruhan. 

Gallstones  menyumbang kepada masalah di seluruh badan terutamanya di sistem pencernaan, peredaran darah dan kencing.Apabila kolon, buah pinggang, paru-paru, hati dan sistem limfa tidak dapat mengeluarkan atau menyahtoksin bahan buangan, kulit menjadi tempat buangan pertama yang dipenuhi dengan sisa berasid.

PERKARA YANG MENYEBABKAN GALLSTONES BERTAMBAH 

1.Animal Protein & Dairy Product penyumbang Gallstone terbesar di LIVER

2.Ubat-Ubatan Kimia penyumbang Gallstone terbesar di LIVER

-e.g Painkiller,Antibiotik,Antiflammatory, Tylenol(boleh menyebabkan kerosakan Liver)

3.Tidur yang tidak mengikut masa.

-tidak memberi masa utk Liver proses toksik

-terutama yang bekerja shift

4.Pengambilan Alcohol terutama Red wine.

5.Stress  & Pemarah


Kesan pengambilan ubatan kimia yang berlebihan

CARA MENGELAK GALLSTONES



RASULULLAH SAW bersabda mafhumnya: “Tidak ada tempat yang diisi oleh anak keturunan Adam yang lebih buruk dari perutnya.” (Hadis Riwayat Ahmad). 

Manakala Imam Al-Ghazali RA dalam kitab Ihya’ Ulum al-Din menegaskan bahawa perut itu pada hakikatnya adalah sumber segala nafsu syahwat dan tempat tumbuhnya segala penyakit dan bencana.


Video  Dr. T Colin Campbell, Ph. D


Punca 90% penyakit adalah dari perut.Memiliki perut yang sihat adalah nikmat yang wajib di syukuri dengan menggunakannya selaras dengan tujuan Allah mengurniakannya. Tiga element penting bagi merialisasikan matlamat ini adalah dengan menjadikan memakan makanan yang halal, baik dan penuh keberkatan

Makan sayur2an dan buah2an adalah salah satu cara yang paling berkesan untuk mencegah pembentukan gallstones

Semua bentuk protein haiwan termasuk ayam,daging,telur, semua jenis "dairy product" akan  memekatkan kecairan  hempedu, iaitu faktor risiko utama untuk Gallstones.

Keju@cheese, yoghurt, makanan proses, serta makanan bergoreng  juga menyumbang kepada pembentukan Gallstones yang banyak,





    Penerangan Dr. Mark Hyman M.D. berkenaan bahayanya dairy product(tonton video diatas)


Kajian  comprehensive selama 20tahun  berkenan Nutrition oleh Dr T Collin Campbell PhD (2005)
-Best Selling Book-

Study dibuat menggunakan :

1) 367 Variables
2) 65 Daerah di China
3) 6500 Warga Dewasa

Study menunjukkan kaitan antara animal & dairy product dengan penyakit kronik seperti kanser, jantung,diabetis etc.

Hasil Kajian mendapati bahawa :

Penduduk yang menjadikan protein haiwan sebagai makanan utama mempunyai kadar kematian yang tinggi berbanding dgn penduduk yang mengambil sayuran@plant based sebagai makanan utama.

Andreas Moritz (penulis buku The Amazing Liver & Gallbladder Flush)  juga mengatakan bahawa Animal Protein juga penyebab utama Gallstones dalam Liver


KENAPA MAKAN ANIMAL PROTEIN & DAIRY PRODUCT BAHAYA 

Ia bahaya adalah kerana ketidakupayaan manusia untuk menguraikan protein daging menjadi asid amino dengan lengkap. Daging yang tidak lengkap diproses itu akan terus ke usus. Haiwan karnivor, tiada masalah sebab haiwan menghasilkan 20x lebih banyak asid hidroklorik berbanding manusia. Sebilangan besar asid ini membantu haiwan memecah daging protein dengan mudah. 

Saya beri contoh..
Kalau seseorang yang sihat makan sepotong daging, dia hanya  dapat mencerna hanya 25% peratus dari keseluruhan daging tetapi berbeza dgn binatang dapat mencerna hampir 99%, termasuk tulang.Pencernaan utama pada binatang berlaku di perut dan bukan di bahagian kecil usus. Daging tinggal di saluran usus   tidak lama sebab usus binatang pendek. 

Panjang usus manusia boleh sampai sehingga 20 kaki. Animal Protein boleh tinggal di usus kecil dalam tempoh yg lama sehingga 20-48 jam. Proses yang lama itu menghasilkan toxic serta bahan2 lain yg beracun. Racun ini mula bertindak sebagai patogen (faktor penyebab penyakit) dalam badan. Sebilangan besar  berakhir dalam sistem limpa, menyebabkan kesesakan limpa dan juga penumpukan cecair dan lemak, pertama di bahagian tengah badan, dan akhirnya ke seluruh badan (sebab tu perut buncit petanda awal pemakan daging) 
Sisa-sisa daging yang tidak  dicerna terkumpul dan disimpan di dinding usus besar manusia boleh sampai 20-30 tahun lamanya. Sisa2 yang lama itu boleh menyebabkan kanser. Sebab tu kalau kita tengok, pesakit kanser,diabetes,coronary dan penyakit kronik lain banyak  berlaku di kalangan pemakan daging bukan kepada pemakan sayur.(Rujuk buku The China Study) Protein haiwan yang berlebihan memasuki aliran darah juga akan memekatkan darah dan secara drastik akan cut oksigen supply ke Jantung dan organ2 penting lain termasuk Otak. 

Manakala Buah pinggang@Kidney pula automatik akan terbeban dengan toksik dari keracunan daging tadi sehingga tidak dapat memproses bahan2 beracun termasuk uric acid.Walaupun seseorang itu moderate meat eater shj, kidney terpaksa bekerja 3x ganda, apatah lagi pemakan daging yang tegar..sebab tu ramai je pesakit Gout muda2 dalam lingkungan 30an.Lama kelamaan dalam tempuh beberapa tahun.. prestasi kidney akan menurun sedikit demi sedikit..sehingga ke stage 5.. yang boleh menyebabkan dialisis. Bila dah dialysis..half of your life is gone.

BAGAIMANA PENGAMBILAN  PROTEIN HAIWAN YANG BERLEBIHAN DAN BERTERUSAN MENYEBABKAN SERANGAN JANTUNG


minit 1.24...mention pasal fatty substance+plague adalah 
refer to excessive animal protein yg kita makan



Pembentukan “blood clot” atau  darah beku  dianggap sebagai risiko utama serangan jantung dan strok. Ramai yang mengatakan punca utama adalah lemak, tetapi harus diingat, lemak tidak mempunyai keupayaan pembekuan. 
Punca utama “blood clot” adalah  daripada kepekatan protein yang tinggi dalam darah.

Strategi pertama yang digunakan oleh badan kita untuk mengelakkan
bahaya serangan jantung  berlaku adalah dengan mengeluarkan protein berlebihan dalam aliran darah dan simpan di tempat lain buat sementara waktu. 

Satu-satunya tempat di mana protein dapat ditampung dengan jumlah yang agak besar adalah di dinding kapilari di rangkaian saluran darah. Dinding kapilari di saluran darah  mampu menyerap sebahagian besar protein tambahan lalu  membina semula protein menjadi serat kolagen, yang merupakan 100% protein, dan di  simpan di “Basement Membrane”.” Basement  membrane” ini  mempunyai keupayaan untuk meningkatkannya ketebalan sehingga sepuluh kali ganda. Disebabkan ketebalan  itu,sel-sel di dalam badan tidak lagi menerima jumlah oksigen dan nutrien asas yang mencukupi termasuk yang membentuk otot jantung. Dengan yang demikian, jantung automatik menjadi lemah dan mengurangkan prestasi jantung serta yang bersangkut paut dengannya.

PROTEIN HAIWAN YANG PERLU DIJAUHI:
1. Segala jenis daging
2. Ayam
3,.Ikan
4. Dan lain2

DAIRY PRODUK YANG PERLU DIJAUHI:
1.Susu
2.Telur
3.Cheese
4.Dan lain2
PERNYATAAN MENGATAKAN KOLESTEROL PUNCA ARTERI BLOCKAGE ADALAH SUATU YANG  AMAT MENGELIRUKAN


GALLSTONES PUNCA UTAMA MASALAH REPRODUKSI MANUSIA


Sistem pembiakan wanita dan lelaki kedua-duanya sangat bergantung pada kelancaran fungsi hati. Gallstones di hati menghalang pergerakan BILE  melalui bile duct atau saluran hempedu yang mengganggu pencernaan dan mengganggu  struktur lobula hati or Liver lobules. Ini mengurangkan pengeluaran serum albumin di Liver@ hati. Serum albumin bertanggungjawab untuk mengekalkan tekanan osmotik plasma pada tahap normal dari pembekuan  darah.

Jika tekanan osmotik tidak cukup, ia boleh  mengurangkan bekalan nutrien ke sel, termasuk organ pembiakan. Ini boleh menyebabkan drainage  saliran limfa dan seterusnya, untuk pengekalan cecair dan edema, serta juga pengekalan sisa metabolik dan gangguan fungsi seksual secara beransur-ansur.Sebilangan besar masalah sistem pembiakan berpunca daripada masalah pada  saliran limfa. Saluran toraks mengalirkan cecair limfa dari semua organ sistem pencernaan, termasuk hati, limpa, pankreas, perut dan usus.

Saluran toraks  menjadi sesak apabila batu Gallstones di hati menyebabkan gangguan pencernaan dan penyerapan makanan. Sudah jelas, bahawa kesesakan pada saluran toraks mempengaruhi organ-organ sistem pembiakan.

Saliran limfa yang terjejas dari kawasan pelvis wanita di badan adalah bertanggungjawab untuk :

1.Sistem Immune tidak befungsi

2.masalah haid,

3.Pre-Menstrual Tension PMT,

4.gejala menopaus,

5.penyakit radang panggul (PID)

6.Serviks,

7.semua penyakit rahim

8.distrofi vulva dengan pertumbuhan tisu

9.sista ovari dan tumor,

10.pemusnahan sel,

11.kekurangan hormon,

12. libido rendah,

13.kemandulan

14. mutasi genetik sel yang membawa kepada barah.


Penyumbatan toraks juga boleh menyebabkan limfa kesesakan di payudara kiri, meninggalkan deposit bahan berbahaya yang boleh menyebabkan keradangan, pembentukan benjolan dan juga tumor. Sekiranya saluran limfa kanan, yang mengalirkan limfa dari separuh kanan toraks, kepala, leher dan lengan kanan, menjadi sesak, toksik di payudara kanan yang terkumpul menyebabkan masalah yang serupa .

Sekatan berterusan pembuangan limfa dari pelvis lelaki  menyebabkan pembesaran prostat benign  dan malignan, keradangan testis, zakar dan uretra yang seterusnya menyebabkan mati pucuk. Peningkatan Gallstone berterusan  di hati di kalangan lelaki pertengahan umur , adalah salah satu sebab utama penyumbatan limfa di bahagian penting badan.

Sekatan berterusan pembuangan limfa dari pelvis lelaki  menyebabkan pembesaran prostat benign  dan malignan, keradangan testis, zakar dan uretra yang seterusnya menyebabkan mati pucuk. Peningkatan Gallstone berterusan  di hati di kalangan lelaki pertengahan umur , adalah salah satu sebab utama penyumbatan limfa di bahagian penting badan. Penyakit kelamin berlaku apabila terdapat tahap toksik yang tinggi di kawasan terdedah kerana penyumbatan limfa.Keupayaan sistem limfa yang teruk   menyebabkan gangguan kepada pembiakan dan seksual manusia.Dengan mengeluarkan Gallstones di  hati serta diet pemakanan yang betul, insyAllah system Limfa akan kembali menjadi  normal dan fungsi seksual akan dibaiki.

Break Jap..!!

ok..kita sambungg gaiss

SEBAHAGIAN TANDA-TANDA  MENUNJUKKAN  KORANG BANYAK GALLSTONES..!

🎯Tompok hitam/coklat di kulit samada kecil atau besar



🎯 Kedutan menegak di antara kening.




🎯Xanthelasma
Xanthelasma adalah diantara penyakit yg disebabkan oleh masalah "BILE" di Liver.
Ia juga menunjukkan Liver korang menghadapi masalah yg dipanggil   "Liver  Cirrhosis." 
(Cirrhosis is a late stage of scarring (fibrosis) of the liver caused by many forms of liver diseases and conditions ) .Biasa kita ambil mudah berkenaan masalah ini disebabkan kurang info.Penyelesaian root cause adalah dgn membuat LGBF.      

🎯Kedutan mendatar melintasi  hidung

🎯Warna hijau atau gelap kawasan tepi kepala

🎯Kulit berminyak di kawasan dahi

🎯Rambut botak di bahagian tengah kepala


🎯Kawasan hujung hidung keras dan tebal

🎯Hidung sentiasa berwarna merah

🎯Lekukan pada hujung hidung

🎯Hidung bengkok ke kiri.

🎯Warna kulit di bawah mata berwarna kekuningan

🎯"Water beg" di bawah kelopak mata

🎯Mata terdapat lendiran putih

🎯Area putih mata selalu kemerahan 

CARA KELUARKAN BATU @ GALLSTONES PALING EFFISIEN

Saya akan tunjukkan step by step kaedah untuk menggeluarkan Gallstones. Kaedah ni agak mudah, hanya ikut protokol supaya batu2 @ gallstones di dalam Hati & Pundi Hempedu dapat dikeluarkan. Perancangan penting supaya hari terakhir untuk FLUSH batu2 @ Gallstones tersebut jatuh pada hari cuti. Masalah timbul jika FLUSH dilakukan pada hari bekerja. Jadual di bawah adalah cadangan yang boleh diikut oleh korang semua.


Kena Set Hari ke 7 adalah hari FLUSHING (CUTI)


Video juga disertakan di bawah




NAK MUDAH..SIAP KAN SEMUA DALAM 1 HARI..LEPAS TU SIMPAN DALAM PETI AIS
Jangan risau, saya akan guide satu persatu dengan sedetails mungkin untuk memudahkan korang supaya  boleh ikut.
(Baca sampai habis kat bawah)

Sebelum start buat protokol di atas, kena la beli barang2an yang diperlukan termasuklah beli epal hijau. Elok beli untuk stok 6 hari terus, senang nanti , tak payah pi  kedai @supermarket banyak kali..Effisen beb...hehe

List Barangan yang kena beli
(boleh KLIK link di bawah:)

1.Epal Hijau 

 Beli (36 biji) untuk stok 6 hari .. iaitu guna 6 biji epal hijau untuk 1 liter air epal 


EPAL HIJAU 

PERHATIAN

Untuk  sesiapa yang mengalami masalah  di bawah, tidak boleh mengambil epal tetapi boleh ditukarkan kepada 1500-2000mg (1 sudu kecil flat) Malic Acid yang berbentuk serbuk yang boleh dicampurkan ke dalam air (taken with 2 glasses of warm water or 500ml.)
  1. Diabetes
  2. Hypoglycemia
  3. Infection (Candida)
  4. Cancer 
  5. Stomach ulcers.

Jika ingin mendapatkan Malic Acid Food Grade kualiti terbaik, boleh klik link di bawah:

Mudah guna malic acid ...tak sampai 1 minit dah boleh siap ..boleh tengok video kat bawah ni...saya dah 29x LGBF pun guna malic acid je


Tengok video youtube di bawah untuk penyediaan:




2.Epsom Salt

CARE TO SUPPORT US..

Boleh beli dari kami..klik di bawah:

Untuk Epsom Salt (Magnesium) Food Grade diimport yang berkualiti, boleh whatsapp Admin, Harga untuk 1.++ kg (RM39 je termasuk Pos - 2 hari insyAllah sampai.

BELI.... KLIK LINK DIBAWAH : 



Fungsi Epsom Salt :
1.Besarkan "Bile duct" utk mudahkan Gallstones utk flush
2.Buang segala najis yg menghalang Gallstones utk release.

KELEBIHAN EPSOM SALT (MAGNESIUM) AKTIFOTAK


Penghantaran setiap hari ke seluruh Malaysia!!




3.Extra Virgin Olive Oil


Untuk Flushing LGBF dapatkan quality terbaik..boleh klik LINK di bawah:




4.GRAPEFRUIT kalau tiada boleh ganti LEMON


Beli dalam 2@3 biji Grapefruit...kalau Lemon dalam 5 ke 6 biji


5.Blender atau slow juicer.
  (kalau dah ada, tak yah beli).


Blender Lejen ni



Slow juicer...mudah..x yah tapis

                                                       


Hari 1 hingga hari yang ke 6

  1. Rendam buah epal hijau dulu dalam air garam atau baking soda untuk buang pesticide dalam 20 minit. Terus blend lepas tu.
Epal Hijau diletakkan dalam Garam/Baking Soda untuk buang Pesticide


  2. Buat jus dalam 1 liter guna blender yang ada (6 biji sehari).Kalau pure jus tak cukup      1liter...tambah je air biasa cukupkan 1 liter. Minum throughout the day. 



Minum Hari 1 Hingga ke 6
(minum sikit2, tak perlu bedal sekali teguk, sikit pagi, petang & malam)





Video Panduan - Blend Epal

                                                 
Nota:
  • Time ni, tidak perlu pantang apa2. Kalau yang ada pantang tu, teruskan buat macam hari2 yang korang lalui.
  • Saya sendiri mengamalkan diet yang sihat selama tempoh protokol ini untuk menghasilkan result yang terbaik (elakkan Animal Protein & Dairy Produk  serta makanan berminyak)                                          
  • (Kadang2 orang tanya.kenapa epal hijau??. Jawapannya adalah epal hijau ada Malic Acid. Tugas malic acid ini adalah untuk melembutkan batu2@Gallstone supaya mudah keluar nanti bila buang air besar nanti.)
Hari ke 6
(kalau tengok jadual atas ..jatuh hari Sabtu)
  • Sarapan pagi ringan2 ..jangan berat2 mcm nasi lemak termasuk animal protein & dairy product serta makanan berminyak etc..sampai pukul 2pm korang dah kena stop makan. 

MAKANAN
BERAT KENA ELAKKAN.!!
(Contoh atas)



TIMING & DISIPLIN IKUT PROTOKOL SANGAT PENTING SELEPAS INI

(for Maximum Result)



  • Lepas 2pm tak boleh makan apa-apa.Hanya minum jus epal dan air sahaja
  • 6 petang minum 2 sudu besar epsom salt (ES) larut dalam separuh segelas air (gelas saiz teh tarik). Campur lemon sikit untuk mengurangkan rasa payau. 
  • (Rujuk Video Dibawah)                    
  • Minum air hanya selepas 15 minit minum ES.Minum sebanyak yang mungkin air kosong (masa ni kalau dah rasa nak terberak, apa lagi terus pi jamban la ...hehe)




Video panduan


  •  8 malam, minum 2 lagi sudu besar Epsom Salt larut dalam segelas air.         Minum air hanya selepas 15 minit minum ES.Minum sebanyak yang mungkin.


9:30 malam
  1. Perah GRAPEFRUIT 200ml DAN campurkan dgn EXTRA VIRGIN OLIVE OIL 180ml.
  2. Masukkan dalam botol dan goncang hingga berbuih (3-4minit).
  3. Kena goncang betul2 supaya sebati campuran.(SANGAT PENTING)
  4. (Rujuk Video  Dibawah)                    





180ml
200ml

CAMPUR KEDUA2 BAHAN KE DALAM SHAKER

Video panduan
  • 10 malam, minum campuran tersebut (make sure korang goncang sampai sebati sebelum minum)
Fungsi campuran Olive Oil & Grapefruit utk push gallstones di Liver &  Bile Duct ke usus.

  • Lepas tu pi Tidoq.. Tidak perlu minum ..Tidoq kena mengereng ke kanan...
  • jangan main Henpon lagi  ......esok pagi dah nak melombong  .

Gambar Hiasan



HARI KE 7
  • 6 pagi lepas sembahyang subuh terus minum lagi 2 sudu besar Epsom Salt. 
  • Minum air kosong selepas 15 minit minum ES.Minum sebanyak yang mungkin.
  • Masa ini,  insyAllah akan start keluar batu@Gallstones tu.....                                 
  • (Ambik gambar batu2 yang keluar. Macam saya memang saya buat rekod masuk dalam video untuk rujukan),






Haha...Jangan nak geli...benda tu la yang ada dalam badan korangg..!!

Time ni..najis dah hampir takde,,semua batu je


Dilombong pada 18 Sept 2019..baru je lagi...Antara batu terbesar,.. korang kira la sendiri kat atas tu berapa panjang.., batu ni kalau jemur kat luar,..lalat pun tak nak hurung sebab terlalu toksik, bayangkan jika batu ni ada dalam badan korang..


  • Nanti dulu, tak abis lagi..!!
  • 8 pagi, minum 2 lagi sudu besar Epsom Salt  larut dlm separuh air macam biasa. 
  • Minum air kosong selepas 15 minit minum ES.Minum sebanyak yang mungkin.
  • InsyAllah akan keluar lagi batu2..get ready dgn kamera utk koleksi musim panas......teruskan melombong..hehe 

Dah 10 kali  masuk dalam jamban daaa...

Penuh batu kat dalam air 

Gallstones dibiarkan semalaman, sangat toxic, bayangkan bagaimana ia mempengaruhi kekotoran & keracunan  dalam darah anda yang akan trigger berbagai penyakit  serta merosakkan organ sedikit demi sedikit.

Nama Gallstones nampak agak menggerunkan..reality bukan mcm batu yg kita jangkakan..lembut sahaja..kesan dari Malic Acid dari Epal.Bila buat protokol  D7(keluar Gallstones) tak rasa apa2 pun..Yang pedih bukan sebab besarnya batu tu.tapi sebab toksiknya Gallstones.


PENTING..!

11 pagi makan dan minum makanan berserat tinggi, minum air kelapa, makan pisang, betik, minum banyak air untuk keluarkan kesemua batu-batu .Batu-batu yang masih tidak terkeluar akan menyebabkan kesakitan dalam usus.





Saya upload video dalam youtube supaya tak hilang..(set PRIVATE je utk rujukan sendiri.)

 


TAHNIAH....!!!!!!!

Fungsi hati korang sebenarnya mula diperbaiki masa kali pertama batu telah keluar. Bila proses pembersihan hati melalui pembuangan batu ni bermula.

PERHATIAN..!!

So..lepas ni..JANGAN ada lah yang nak kena operate BUANG PUNDI HEMPEDU..masa sihat ni la korang patut buang Gallstone tu ...Prevention is Better than Cure...(Ramai je dengar kata dah takde pundi hempedu...!!)

Allah jadikan sesuatu mesti ada kegunaan & bukan sia2, bersesuaian dengan ayat Al Quran kat bawah:


Sesungguhnya dalam penciptaan langit dan bumi, dan silih bergantinya malam dan siang terdapat tanda-tanda bagi orang-orang yang berakal, (yaitu) orang-orang yang mengingat Allah sambil berdiri atau duduk atau dalam keadan berbaring dan mereka memikirkan tentang penciptaan langit dan bumi (seraya berkata): “Ya Rabb kami, tiadalah Engkau menciptakan ini dengan sia-sia, Maha Suci Engkau, maka peliharalah kami dari siksa neraka”. [Ali ‘Imran/3:190-191].




SELESAIKAH MASALAH  DENGAN MEMBUANG GALLBLADDER  ?!

 SILA HADAM..!!







Gallbladder pack with Gallstones

Perubatan utk gallstones lebih kepada membuang terus hempedu@gallbladder melalui pembedahan.Perlu diingat, treatment seperti di atas tidak memberi kesan terutama Gallstones yang berada di Liver@ Hati korang. Realitinya, jika banyak Gallstones di hempedu yang dibuang, sebenarnya ia menunjukkan Gallstones juga banyak di Liver.@ Hati korang

Pembuangan Hempedu juga tidak meningkatkan pengaliran cecair hempedu
kerana tersekat oleh Gallstones yang banyak.Sebenarnya dengan pembuangan Hempedu, pertambahan masalah lagi kepada badan. Gallbladder yang bertindak sebagai pengepam telah tiada, cecair hempedu yang datang dari liver sentiasa “dribbling” tanpa kawalan. Cecair hempedu yang tidak terkawal sebenarnya menyebabkan masalah besar kepada sistem pencernaan dan penyerapan makanan terutama makanan yang berlemak.


Pundi hempedu yang lengkap selepas cholecystectomy


Hasilnya akan banyak peningkatan toksik yang terkumpul di saluran usus dan limfa @ sistem lymphatic. Keupayaan yang terhad untuk mencerna akan menyebabkan Hati@Liver akan meningkatkan pengeluaran kolestrol. Kesan sampingan yang timbul lebih bahaya sebenarnya iaitu akan meningkatkan penghasilan Gallstone di Liver@Hati.

Penyelesaian sementara yang mudah ini sebenarnya bukan penyelesaian kepada masalah penceraan, tetapi membuat lebih banyak komplikasi dalam badan seperti penyakit lain yang mudah terdedah seperti kanser & heart disease.
Puan ni tiada Gallbladder..dah 2x buat Flushing.. terdapat batu hitam yang dikategorikan sebagai "Black Pigment Gallstones".Batu ini most common in patients with Cirrhosis di Liver" (stage terakhir fibrosis iaitu hati tidak berfungsi dgn baik)

Puan di atas(tiada Gallbladder) ...alhamdulillah telah membuat sesi LGBF yg ke4.. masih terdapat Gallstones yang besar di liver disebabkan pengambilan ubat-ubatan kimia dalam tempoh 12 tahun.

The average cost for gallbladder surgery in USA is $24,000 while in Australia $7,163.  It's estimated 600,000 gallbladder removals are undertaken in USA annually.


PEMBEDAHAN GALLBLADDER 

Kalau kita tengok saiz..memang mustahil utk keluarkan Gallstones sebesar ini..sebab itu  hanya ada 1 SOP iaitu melalui pembedahan Gallbladder..

Melalui protokol yg kita buat..Malic acid memainkan peranan penting utk melembutkan Gallstones.. sebab itu mudah dikeluarkan..kadang2 keluar dalam bentuk pecahan yg besar2 ..sebab itu penting utk kita rekodkan gambar Gallstones for future reference.

(contoh gambar di bawah)

BERAPA KALI NAK BUAT FLUSHING...?
ADAKAH CUKUP DENGAN SEKALI FLUSH?


Badan setiap individu adalah berbeza antara satu dengan yang lain.Ada sesetengah yang permulaan Flushing tidak mengeluarkan Gallstones yang banyak dan ada sesetengah itu walaupun 1st time  tetapi menghasilkan Gallstones yang cukup banyak.Saya sendiri masa mula2 flush pun tidak banyak disebabkan BILE DUCT yang tersumbat.Permulaan flushing tu utk saya adalah dalam proses "Drilling Mode"..hanya 3rd time baru.. nampak hundreds Gallstone yang keluar especially dari Liver.Korang jangan cepat putus asa..teruskan Flushing...

Kekerapan untuk Flushing Interval paling awal adalah 3 minggu atau sebulan. Buat sehingga Gallstones telah berkurangan atau tiada, Selepas itu boleh lakukan 2x setahun untuk maintenance tubuh.



INI PENGALAMAN YANG AGAK MEMERANJATKAN..!!!

Batu KARANG @ KIDNEY STONE pun keluar dengan kaedah LGBF ni...wow..!!

Medical Journal dibawah juga membuktikan bahawa Gallstones yang banyak menyumbang kepada
kepada pembentukkan Batu Karang di Buah Pinggang.


MEDICAL JOURNAL

Gallstones increase the risk of developing renal stones: a nationwide population-based retrospective cohort study




LAST BUT NOT LEAST..!!

Seeloknya Cuci Usus dulu sebelum buat Flushing untuk dapatkan HASIL MAKSIMA

Hubungi Prof Ila


Saya belanja Video dari Pakar Liver & Gallbladder Flushing - Andreas Moritz


TARMIZI TAHA
Pengarah Pusat Terapi AktfiOtak
Berilmu Untuk Berjasa
SDAR859

AktifOtak adalah merupakan sebuah Pusat Terapi anak-anak autism dan juga anak-anak yang mengalami  masalah perkembangan.Termasuk anak-anak normal yang memerlukan fokus dalam pembelajaran.

Care to support us...boleh beli barangan di kedai kami


Layari 

FB: Tarmizi Taha
Contact Number: +60196684199

Jika hendak mendapat maklumat berkenaan Protokol LGBF, korang boleh join whatsapp dibawah :

WHATSAPP Support Group:

Group 1 (Boleh join group 2 jika penuh)
 
   LINK

Group 2 (Boleh join group 3 jika penuh) 

   LINK

Group 3 (Boleh join group 4 jika penuh)

   LINK

Group 4 (Boleh join group 5 jika penuh)

   LINK

Group 5 (Boleh join group 6 jika penuh)

   LINK

Group 6 (Boleh join group 7 jika penuh)

   LINK

Group 7

   LINK


 TELEGRAM Support Group:

  LINK

 FACEBOOK Group:

  LINK


Disclaimer: Kaedah di atas adalah dari rujukan penulis dan melalui pengalaman sendiri. Penulis tidak bertanggungjawab atas apa-apa yang dilakukan oleh anda.


ARCHIVE / TESTIMONIAL



KIDNEY IMRPOVE

Improve Kidney stage dari 3A ke 2



LOW BP, CHOLESTEROL,VERTIGO,BACK PAIN IMPROVED 



DIABETES IMPROVED

Stroke improved

GASTRIC & STOMACH PROBLEM



GOUT 100% CURE



GOUT IMPROVED



DIABETES IMPROVED



OVERALL HEALTH IMPROVED



DIABETES CURE 


BADAN RINGAN 


PERUT DAH OK & BACK PAIN NO MORE



BADAN SIHAT & RINGAN



KIDNEY IMPROVE DRASTIC



BP NORMAL




THYROID SHRINKING

PAKEJ




TUMIT KAKI  100% CURE


KAKI TIDAK KEBAS LAGI



PERUT 100% IMPROVE 


Gastrik, panic attack


BADAN RINGAN


GOUT

DIABETES IMPROVED
#1stFlush

SHOULDER STIFF



Gastrik & semua masalah perut 
Testing Gout

Diabetes
Diabetes reading drop

Free Diabetes




DIABETES IMPROVE
       💯


Turun Berat Badan & Elok Frozen Shoulder


Kidney Normal

#1stFlush #Diabetes #Stroke
#2ndFlush #Gout 
#1stFlush #ChronicMigrane
#1stFlush #Gout
#3rdFlush #Diabetes&HBP
#3rdFlush #normal 
#2ndFlush #HighCholestrol 
#4thFlush #Gout&Diabetes
#1stFlush #ChronicMigrane
#3rdFlush #HBP&Diabetes
#1stFlush #ChronicGout #7cm
#1stFlush #Diabetes 
#1stFlush #NoGallbladder 
#1stFlush #Diabetes #UratSaraf
#1stFlush. #Cholesterol
#1stFlush #Gout
#1stFlush #23Ogos2020
#1stFlush. #Normal
#lelah #Thyroid
#1stFlush.  #LiverCongested
#1stFlush
#1stFlush #Diabetes
#2ndflush #Gout
#1stFlush 
#1stFlush   #Gout
#1stFlush 
#1stFlush. #Gout
#1stFlush.  #cholesterolstones
#1stFlush
#1stFlush 
#1stFlush #Thyroid
#1stFlush #Diabetes
#1stFlush #gout #kolesterol
#2ndFlush #FreeGout
#1stFlush #Gout&Diabetes
#2ndFlush
#1stFlush #Diabetes&HBP
#1stFlush
#3rdFlush


#2ndFlush #Diabetes
#1stFlush

#1stFlush
#3rd Flush 
#2ndFlush #stroke
#4thFlush #smoker
#4thFlush.  #NoGallbladder
#3rdFlush
#
2ndFlush
#1stFlush
#LGBFmembers #Dec2020

#4thFlush #Diabetic
#Diabetic #Gastric #2ndFlush
#1stFlush. #StomachProb
#6Flushes



Comments

  1. Saya pun ada cuba.. Badan rasa lebih sihat

    ReplyDelete
  2. TERIMA KASIH, PENERANGAN YANG LENGKAP. TERBAIK!!!

    ReplyDelete
  3. Terima kasih tuan atas sokongan.Moga dapat di kongsikan besama rakan2

    ReplyDelete
  4. Berapa kali kekerapan sepatutnya kita buat begini? Utk kekal sihat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Permulaan boleh buat 2 bulan sekali ya puan..sehingga gallstones telah tiada.Selepas tu memadai dengan setahun 2x.Tkasih

      Delete
    2. Terima kasih atas penjelasan

      Delete
  5. terima kasih atas perkongsian. inshaaAllah nak cuba

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdullilah..cuba la..memang bagus utk overall health..semua dari Allah

      Delete
  6. Terimakasih atas perkongsian ilmu. InsyaAllah saya ingin cuba

    ReplyDelete
  7. Assalam Encik Tarmizi...saya selalu mengàlami raaa sebu dan mual.Adakah ini simptom gallstone.

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumsalam...mohon wasap saya no di atas.Tkasih

      Delete
  8. Torbaik Bro... "tidak sempurna Iman sesaorang kamu, sehingga kamu mengasihi saudara mu sabagaimana kamu mengasihi diri mu sendiri".. maksud ayat Quran

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju 100% tuan...mohon di sebarkan info manfaat ini.Tkasih

      Delete
  9. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  10. Group whatsapp dah penuh.. Mcm mana nk join?

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Cara mudah cuci kolon & usus kecil (small intestine)

"Reverse Kidney Stage" anda melalui Plan Pemakanan yang komprehensif.