SELESAIKAH MASALAH DENGAN HANYA MEMBUANG GALLBLADDER? SILA HADAM

SELESAIKAH MASALAH  DENGAN MEMBUANG GALLBLADDER  ?!

 SILA HADAM..!!




Gallbladder pack with Gallstones.

✅Perubatan utk gallstones lebih kepada membuang terus hempedu@gallbladder melalui pembedahan.

✅Perlu diingat, treatment seperti di atas tidak memberi kesan terutama Gallstones yang berada di Liver@ Hati korang. Realitinya, jika banyak Gallstones di hempedu yang dibuang, sebenarnya ia menunjukkan Gallstones juga banyak di Liver korang.Kena ingat, 80% gallstones(intrahepatic stones) berada di Liver.

✅Pembuangan Hempedu juga tidak meningkatkan pengaliran cecair hempedu kerana tersekat oleh Gallstones yang banyak

✅Sebenarnya dengan pembuangan Hempedu, pertambahan masalah lagi kepada badan. 

✅Gallbladder yang bertindak sebagai pengepam telah tiada, cecair hempedu yang datang dari liver sentiasa “dribbling” tanpa kawalan.

✅ Cecair hempedu yang tidak terkawal sebenarnya menyebabkan masalah besar kepada sistem pencernaan dan penyerapan makanan terutama makanan yang berlemak.

Pundi hempedu yang lengkap selepas cholecystectomy

✅Hasilnya akan banyak peningkatan toksik yang terkumpul di saluran usus dan limfa @ sistem lymphatic.

 ✅Keupayaan yang terhad untuk mencerna akan menyebabkan Hati@Liver akan meningkatkan pengeluaran kolestrol. Kesan sampingan yang timbul lebih bahaya sebenarnya iaitu akan meningkatkan penghasilan Gallstone di Liver@Hati.

✅Penyelesaian sementara yang mudah ini sebenarnya bukan penyelesaian kepada masalah penceraan, tetapi membuat lebih banyak komplikasi dalam badan seperti penyakit lain yang mudah terdedah seperti kanser & heart disease.




Puan ni tiada Gallbladder..dah 2x buat Flushing.. terdapat batu hitam yang dikategorikan sebagai "Black Pigment Gallstones".Batu ini most common in patients with Cirrhosis di Liver" (stage terakhir fibrosis iaitu hati tidak berfungsi dgn baik)

Puan di atas(tiada Gallbladder) ...alhamdulillah telah membuat sesi LGBF yg ke4.. masih terdapat Gallstones yang besar di liver disebabkan pengambilan ubat-ubatan kimia dalam tempoh 12 tahun.



The average cost for gallbladder surgery in USA is $24,000 while in Australia $7,163. It's estimated 600,000 gallbladder removals are undertaken in USA annually.
PEMBEDAHAN GALLBLADDER 

✅Kalau kita tengok saiz..memang mustahil utk keluarkan Gallstones sebesar ini..sebab itu  hanya ada 1 SOP iaitu melalui pembedahan Gallbladder..

✅Melalui protokol yg kita buat..Malic acid memainkan peranan penting utk melembutkan Gallstones.. sebab itu mudah dikeluarkan..kadang2 keluar dalam bentuk pecahan yg besar2 ..sebab itu penting utk kita rekodkan gambar Gallstones for future reference.

(contoh gambar di bawah)




So..lepas ni..JANGAN ada lah yang nak kena operate BUANG PUNDI HEMPEDU..masa sihat ni la korang patut buang Gallstones tu ...Prevention is Better than Cure...(Ramai je dengar kata dah takde pundi hempedu...!!)

Allah jadikan sesuatu mesti ada kegunaan & bukan sia2, bersesuaian dengan ayat Al Quran.

Sesungguhnya dalam penciptaan langit dan bumi, dan silih bergantinya malam dan siang terdapat tanda-tanda bagi orang-orang yang berakal, (yaitu) orang-orang yang mengingat Allah sambil berdiri atau duduk atau dalam keadan berbaring dan mereka memikirkan tentang penciptaan langit dan bumi (seraya berkata): “Ya Rabb kami, tiadalah Engkau menciptakan ini dengan sia-sia, Maha Suci Engkau, maka peliharalah kami dari siksa neraka”. [Ali ‘Imran/3:190-191].


Medical Journal dibawah juga membuktikan bahawa Gallstones yang banyak menyumbang kepada
kepada pembentukkan Batu Karang di Buah Pinggang.

MEDICAL JOURNAL

Gallstones increase the risk of developing renal stones: a nationwide population-based retrospective cohort study




📌
Untuk pembelian Barangan, boleh klik link onpay/shopee ni ya..pilih set LGBF... Harga set LGBF RM150 sahaja(Tidak termasuk pos)

📌
-Set LGBF-
✅Malic acid tu boleh guna lebih dari 30x cycle
✅Epsom salt tu lebih dari 10x cycle
✅Extra virgin olive oil tu 2x

👇👇👇👇👇👇👇👇

ONPAY
 

SHOPEE



Group Barangan LGBF📊📊📈



Comments

Popular posts from this blog

Gallstones dalam Hati & Pundi Hempedu - Punca utama penyakit KRONIK yang amat jarang diceritakan dan cara MUDAH Untuk mengeluarkannya.

Cara mudah cuci kolon & usus kecil (small intestine)

"Reverse Kidney Stage" anda melalui Plan Pemakanan yang komprehensif.