Jangan Fokus Bila Anak Nak Sembuh..!!


✅Apabila kita buat sesuatu perkara, terutama terapi anak2.. jangan fokus bila nak sembuh.. kesembuhan bukan ditangan kita.. fokus kepada usaha kita yang berterusan..

✅Apabila kita fokus pada bila nak sembuh.. kita akan stress dan akan mudah putus asa. apa yang penting sebagai manusia ialah  SELAGI ADA NYAWA SELAGI TU TERUS BERUSAHA Dan kita akan nikmati setiap perubahan demi perubahan anak.

✅Perkongsian2 Dari parents aktifotak ni kita ambik sebagai penguat semangat, jangan kejar 'aku pun nak anak macam tulah' 'eh, anak aku belum boleh lagi la macam tu'.. ayat2 macam ni akan buat kita mudah putus asa.. setiap tubuh badan manusia berbeza beza, bergantung pada keparahan masalah anak tersebut, dan kekerapan terapi di rumah.. adakah betul kita buat 100% seperti disarankan oleh AO.. atau ada skip2..

✅Bila kita dapat terapi anak pula.. perubahan takkan sama.. ada anak boleh bercakap dulu tapi tantrum dan sensory problem belum setel.. ada yang segala masalah dah setel tapi tak bercakap lagi..

✅Tetap percaya dengan perubahan anak ya.. beri Peluang pada diri sendiri dan anak.. anak ada masalah Selama bertahun.. tidak akan hilang dalam masa sebulan dua..

✅Bangkit, jangan mudah putus asa, jangan stop.. JALAN TERUS
16 sesi SOP bersama Aktifotak.. Dan digalakkan sambung rawatan infrared.. 

✅16 sesi ni Aktifotak ajar keseluruhan teknik untuk Ibu bapa praktikan setiap hari di rumah..

✅Sangat rugi bila berhenti sekerat jalan.. kalau buat berterusan.. bukan setakat otak ada perkembangan.. boleh sihatkan tubuh badan.

✅Kalau Tuan Puan perasan . Mana2 anak dah masuk badan.. anak tu nampak macam cepat tinggi, muka fresh.. mata bulat, rambut cepat panjang dan lebat.. susah sakit.. kalau sakit mudah sembuh.. sebab peredaran darah dan oksigen mantap ke keseluruhan badan 👍

Che Mad
Head of Therapist AktifOtak 

Comments

Popular posts from this blog

Gallstones dalam Hati & Pundi Hempedu - Punca utama penyakit KRONIK yang amat jarang diceritakan dan cara MUDAH Untuk mengeluarkannya.

Cara mudah cuci kolon & usus kecil (small intestine)

"Reverse Kidney Stage" anda melalui Plan Pemakanan yang komprehensif.