Anak menolak buat terapi pada peringkat AWAL adalah perkara biasa yang perlu dilalui oleh semua parents.

BUKU BIRU UNTUK REKOD

✅Anak menolak buat terapi pada peringkat AWAL adalah proses yang wajib  dilalui oleh semua parents jika ingin anak berubah.

✅Disertakan perbualan di dalam Group WhatsApp berkenaan kesukaran parent mengadu buat balutan  terapi AktifOtak pada peringkat awal.

✅Sebenarnya ia perkara biasa ya dihadapi oleh 99% parents pada permulaan buat terapi AktifOtak.

✅Ia menunjukkan anak ada masalah sensory dan ia perkara yang kita tidak perlu risau.

✅Kita kena hadapi perkara penolakan terapi oleh anak sebab ia adalah proses pemulihan.

✅Akan sampai satu tahap, anak tidak lagi menolak dan boleh bertahan lebih dari 1 jam..itu bererti sensory anak sudah improve. 

✅Parents jangan mengalah kepada anak kerana anak amat cerdik pada tahap ini.Jika kita mudah kalah, matlamat terapi tidak akam tercapai

✅Kita jangan sekali kalah dan kita kena MENGATASI mereka.Jangan risau.. ia perlukan masa..Mereka pakar dalam memanipulasi kita(menunjukkan otak mereka sedang berhubung). 16 sesi perlu  sebagai SOP untuk di habiskan bersama terapis.. yang mustahaknya konsisten setiap hari di rumah selama setahun dan seterusnya sambung untuk sesi InfraRed.


📌Ingat tak zaman kita dulu..kalau kita tak mandi atau susah nak makan, apa mak ayah kita buat?.. memang kena marah atau kena sebatt..kalau nk selamat... konsep di sini sama sahaja...memang anak kena paksa..lama kelamaan anak tidak menolak dan akan beri kerjasama.


Perubahan bila sensory sudah improve 👇
Parents berkongsi perkara yang sama dan berjaya melepasi tahap sukar☝️


Apa2 perubahan samada positif atau negatif baik untuk anak👇

Comments

Popular posts from this blog

Gallstones dalam Hati & Pundi Hempedu - Punca utama penyakit KRONIK yang amat jarang diceritakan dan cara MUDAH Untuk mengeluarkannya.

Cara mudah cuci kolon & usus kecil (small intestine)

"Reverse Kidney Stage" anda melalui Plan Pemakanan yang komprehensif.