Perkongsian Saudara Fahmi CHD (Chronic Heart Disease) & Bagaimana beliau survive tanpa BYPASS dengan menggunakan kaedah Alami(Natural)



Penerangan di bawah ini saya ambil dari perbincangan Group WhatsApp LGBF 5 dengan kebenaran saudara Fahmi.

Moga bermanfaat kepada semua sahabat2.


✅Kelmarin angio lagi. tambah lagi satu stent, RCA berjaya korek tapi tak letak stent

✅ Alhamdullillah kidney dah 100% reverse dari eGFR 63(stage 2) ke eGFR 91(stage 1)

✅LCx branches supply RCA tu kitorang panggil retrograde filling...sbb RCA bila 100% block dah mcm time bomb...anytime pesakit boleh collapse...so bila ada retrograde filling means ada blood supply lg walaupun proximal vessel dah block...gifted jugak ni...

✅RCA berjaya ditembusi, walaubagaimanapun cabang AV dan RPD nya surprisingly telah dapat supply dari LCX. Oleh itu Dr x letak stent lepas korek RCA, dia expand guna belon berubat je. 

✅Dan amat mengejutkan juga, urat2 LCA LCX Dan LAD telah menjadi besar dan dapat support cabang RCA. Daripada progress ini, doc estimate RCA juga akan membesar sebab tu dia jangka admit semula 4-6 minggu utk cek semula.

Kesimpulannya, tak sia2 saya buat :

⏺️chiro⏺️minum jus lega buatan sendiri ⏺️flush gallstones(LGBF) ⏺️berpantang makan.

Ada perubahan. Platlet darah pun doktor kata baik semalam.✌️
Sempat 1x flushing LGBF sebelum operate Angio.
Kaedah LGBF👇


✅Capacity jantung saya pun dah naik dari 50% - 60% sebelum angio kelmarin. lepas angio dia tak cek dah result terkini. nak simpan utk next visit la tu

✅Sama je mcm saya dah kabo haritu. Minyak zaitun, habbatus sauda, minum air masak + lemon seharian, cut gula cut dairy product, jaga makan, Last sekali dapat lgbf 1 x sebelum operate angio.

🎯PEMBUATAN JUS LEGA

✅Jus Lega banyak tiruan dipasaran.. hati2.. yg ori sekitar rm60 harga. kalau murah sgt dari itu mungkin tak legit.

✅Jika nak buat sendiri lagi mahal sebenarnya sbb brg paling mahal adalah madu asli. Disini saya buat pakai madu tualang ori (harga 80/kg) atau madu kelulut (harga 160/kg). lain tempat lain harga. ada lebih mahal dan lebih murah. Kuantiti madu tu menentukan jumlah hasil jus lega dihasilkan. 1 cawan madu campur bahan lain dapatla lebih kuranh 1/2kg product jus lega sebab ratio dia 1:1 (1madu : 1 ramuan lain)

✅Penuhkan 1 cawan bawang putih, kupas kulit, pastu campur air dlm cawan ni sampai penuh kemudian blender.

✅Halia pun sama.. tuang air penuh cawan beserta ketulan halia. blender

✅Dapat 1 cawan jus bawang putih, 1 cawan jus halia, 1 cawan cuka apel, 1 cawan jus lemon. Masukkan dlm periuk

✅Panaskan api sederhana selama tepat setengah jam. Kalau api kuat dia membuak, so kecikkan sikit agak2 dia tak membuak. Cukup 1/2jam tu jus ni jadi pekat dan mula meloncat2.


✅Last sekali, sejukkan jus pekat yg panas tadi.. dah sejuk campurkan 1:1 dgn madu.

✅Secawan jus + secawan madu

✅Hasil.. kiri pakai madu kelulut, kanan pakai madu tualang.

✅Minumnye mcm mana??

💥3 sudu pagi perut kosong, 3 sudu malam sebelum tidur. untuk yg sakit kronik macam sayalah. Org sihat satu sudu cukuplah

✅Kebaikan jus lega nie utk ape aje tuan..??

💥Banyak khasiat.. jap kita copypaste kat iklan jus lega 😂😂😂

🎯Untuk yang bertanya keadaan saya, ini rumusannya:

✅Saya CHD (chronic heart disease) bukan CKD (chronic kidney disease)

 ✅Walaubagaimanapun masa saya first kena heart attack, mmg bacaan egfr saya rendah. Seminggu selepas heart attack cek darah egfr 63 (end of stage 2, maybe masa kena attack tu lagi teruk)
arteri saya sumbat teruk, sehinggakan pilihan terbaik pada masa itu adalah CABG (bypass / belah dada / open heart surgery).

 ✅Saya tolak keputusan doktor dan minta masa buat keputusan. Saya kemudian terus cari jalan supaya tak kena bypass.

✅Saya kemudian buat chiropractic (to date dah 4x buat). Disamping itu saya buat amalan lain.

✅antara lain amalan saya, 
a) pagi perut kosong 
1) minyak zaitun palestin 2 sudu + minyak habbatus sauda hitam 1/2 sudu
2) jus lega 3 sudu
3) seharian minum air masak campur lemon juice sikit tipis2 je ala2 skyjuice restoran mahal 🤭
4) elak gula dan produk tenusu
5) elak ais batu, minuman disejukkan dalam peti takpe.

b) malam sblm tidur
1) 2 sudu minyak zaitun palestin
2) 3 sudu jus lega
3) sesekali saya minum teh sanna (ikut mood)

✅lain2:
kismis, prune kering, buah tin kering, walnut, kurma buat snek kalau rasa nak mengunyah

✅bila amal minyak zaitun pun sebenarnya takyah takut nak makan benda berminyak/bersantan. Sebab minyak zaitun tu akan regulate kolesterol dlm darah dan buang mana yg jahat.
cuma kalau sakit kronik tu elak la kan kalau boleh 😅


🎯 kesimpulannya banyak manfaat saya dapat, 

💛kolesterol saya terus cun melecun, member oil n gas pun jeles sbb diorang lg teruk. 

🧡kedua - maybe sebab chiro dan lgbf badan saya dapat buat urat bypass sendiri ke kawasan bermasalah. 

💚ke3- egfr kidney saya dah 100%

💙ke 4- salur darah jantung saya dah membesar normal (lapisan arteries dlm dinding urat dah cair.)

💜ke 5 - saya berjaya survive CHD tanpa bypass

♥️alhamdulillah segala puji bagi Allah, tempat bergantung segala sesuatu. Aminn 😭😭😭

TAHNIAH FAHMI..!!


Liver is the GREATEST protector of the HEART ❤️
Kaedah flushing Liver terbaik.👇


Comments

Popular posts from this blog

Gallstones dalam Hati & Pundi Hempedu - Punca utama penyakit KRONIK yang amat jarang diceritakan dan cara MUDAH Untuk mengeluarkannya.

Cara mudah cuci kolon & usus kecil (small intestine)

"Reverse Kidney Stage" anda melalui Plan Pemakanan yang komprehensif.