MAKSUD SEBENAR SURAH AL FATIHAH

Aku berlindung pada kekuatan Nama-nama Allah yang melindungi dan menyusun Hakikat diriku dari godaan yang ditimbulkan oleh Syaitan (rejam) yang terkutuk dan ditolak yang menyebabkan pancaindera khayalanku melihat kewujudan sebagai sesuatu yang ada begitu juga sebaliknya dan dengan demikian menjadikan manusia percaya bahawa dia adalah makhluk dan badan yang berdiri sendiri di luar Nama-nama Allah, yang mengarahkan manusia kepada idea tentang berhala Tuhan luar di sana (langit).

Demi yang Esa Yang Dinamakan dengan nama Allah (Yang menciptakan keberadaanku dengan Nama-nama-Nya sesuai dengan makna huruf ‗B '), Rahman adalah Rahim.

Hamd (penilaian dunia fizikal yang diciptakan oleh Nama-nama-Nya, menurut kehendak-Nya) adalah milik Allah, Rabb-Nya (sumber mutlak makna Nama-nama yang tidak terbatas) dari semua dunia (alam semesta yang diciptakan di otak setiap individu).

Rahman (sifat-sifat yang dengannya Dia membentuk dimensi Nama; Potensi Quantum) dan Rahim (sifat-sifat yang dengannya Dia terus mencipta kewujudan yang timbul dengan makna Nama-nama tersebut).

Malik (Yang Mahakuasa, yang menampakkan Nama-namaNya sesuka hati dan mengaturnya di alam tindakan sebagaimana yang Dia kehendaki. Yang Esa yang mempunyai takdir atas segala sesuatu) atau Maalik (Pemilik Mutlak) dari masa kekal yang diatur mengikut sunnatullah.

Hanya kepada-Mu yang kami mengabdi, dan hanya dari-Mu kami mencari manifestasi Nama-namaMu secara berterusan (dengan menyatakan makna Nama-Nama Indahmu, kerana semua ciptaan, selalu dalam keadaan mengabdi kepadamu, dan kami meminta petunjuk untuk mencapai dan mempertahankan kesadaran ini dalam setiap masa)

Istiqamahkan lah kami kepada kesedaran yang menuju ke realiti hakiki( Quantum Mechanic) yang paling dalam (shirath al-mustaqim). Jalan bagi mereka yang telah Engkau berkati (mereka yang mempercayai nama-nama Allah sebagai diri mereka yang hakiki dan mengalami kesedaran akan kekuatan mereka)

bukan mereka yang engkau murkai (yang gagal melihat kenyataan mereka(holoprahic)) dan alam fizikal dan yang telah dikondisikan oleh identiti ego mereka) atau orang-orang yang sesat (dari Realiti dan pengertian tentang Dia yang dilambangkan dengan nama Allah, al Wahid-ul Ahad-ash-Shamad, dan kerananya mempersekutukan dengan Allah (syirik, dualiti).

Comments

Popular posts from this blog

Gallstones dalam Hati & Pundi Hempedu - Punca utama penyakit KRONIK yang amat jarang diceritakan dan cara MUDAH Untuk mengeluarkannya.

Cara mudah cuci kolon & usus kecil (small intestine)

"Reverse Kidney Stage" anda melalui Plan Pemakanan yang komprehensif.