Benarkah Kemoterapi menyembuhkan kanser?

لاَ يُلْدَغُ الْمُؤْمِنُ مِنْ جُحْرٍ وَاحِدٍ مَرَّتَيْنِ

Tidak selayaknya seorang mukmin dipatuk ular dari lubang yang sama sebanyak dua kali.” (HR. Bukhari dan Muslim)

►Bekas Setiausaha Akhbar White House, Tony Snow telah meninggal dunia pada Julai 2008 pada usia 53, setelah beberapa siri rawatan kemoterapi untuk kanser kolon. Pada tahun 2005, Snow telah membuang kolonnya dan telah menjalani kemoterapi selama enam bulan setelah di diagnos dengan kanser kolon.

► Tahun sebelumnya (2007), Snow menjalani pembedahan untuk mengeluarkan ketumbuhan di dalam bahagian perut, berdekatan dengan tempat berlakunya kanser. "Ini sememangnya dapat dirawat," kata Dr. Allyson Ocean, pakar onkologi gastrointestin di Kolej Perubatan Weill Cornell. "Banyak pesakit dapat meneruskan pekerjaan mereka dan menjalani kehidupan seharian atas sebab terapi yang kita ada untuk mereka. Sesiapa yang melihat ini sebagai hukuman mati adalah salah." Akan tetapi, seperti kita ketahui sekarang, kenyataan Dr. Ocean sememangnya palsu.

►Tajuk-tajuk utama media massa banyak mengatakan bahawa Snow mati disebabkan kanser kolon, akan tetapi mereka juga tahu yang Snow tidak mempunyai kolon. Kanser "malignan" Snow telah "kembali" (dari mana?) dan "merebak" ke hati dan ke tempat-tempat lain di badannya.

► Fakta yang sebenarnya ialah pembedahan kolon tersebut telah menghadkan fungsi pembuangan toksik dan ini memberi bebanan kepada hati dan  tisu badan dengan buangan toksik. Siri rawatan kemo ini juga telah membuatkan kerosakan kepada banyak sel-sel di dalam badannya dan melemahkan sistem imun di dalam badan - ini merupakan peluang terbaik untuk menumbuhkan kanser yang baru. Dahlah penyebab utama tidak dapat dirawat kanser baru pula muncul.Tubuh badan Snow telah membuat kanser baru di dalam hati serta ke tempat-tempat lain di dalam badan.

►Seperti biasa media arus perdana masih lagi mengatakan bahawa Snow meninggal dunia kerana kolon kanser, dan bukannya rawatan. Realiti sebenarnya bahawa susah untuk pesakit kanser untuk sembuh daripada kanser jika rawatan kemoterapi masih di teruskan secara sistemik  beserta rawatan radiasi (radiotherapy) yang sangat bahaya ini. 

►Sebelum Tony Snow memulakan rawatan kemo untuk barah kolon keduanya, dia masih kelihatan sihat dan kuat. Tetapi setelah beberapa minggu menjalani rawatan, dia mulai mengeluarkan suara garau dan beliau nampak lemah, muka  berubah menjadi pucat dan rambut mulai gugur

💀 Adakah kanser yang menyebabkan masalah di atas? Sudah tentu tidak.,kanser tidak melakukan perkara seperti itu, tetapi keracunan kimia yang sebenarnya.

►Adakah media arus perdana pernah melaporkan perkara di bawah:

💀Mengenai bukti saintifik yang menunjukkan kemoterapi dapat membantu dan menyembuhkan  pesakit-pesakit kanser.

💀Berapa ramai ahli onkologi yang melindungi dan menerangkan perkara sebenar mengenai  rawatan kemoterapi yang mereka sendiri tahu boleh menyebabkan pesakit mati lebih cepat daripada jika mereka sama sekali tidak mendapat rawatan kemoterapi

💀 Bolehkah kita  menyerahkan hidup kita ke tangan mereka apabila kita mengetahui bahawa kebanyakan mereka tidak akan menggunakan rawatan kemoterapi untuk diri mereka sendiri sekiranya mereka didiagnosis menghidap kanser

💀 Apa yang mereka rahsiakan perkara sebenar kesan kemoterapi dari pengetahuan kita demi untuk menjaga profesion mereka sebagai dokter.

💀Di US sendiri, lebih 750,000 kematian setiap tahun akibat kemoterapi..!!. 

►Alan Levin:MD mengatakan bahwa "Sebilangan besar pesakit kanser di negara ini mati akibat kemoterapi. Kemoterapi tidak menyembuhkan segala jenis kanser. Fakta ini telah didokumentasikan selama lebih dari satu dekad. Namun doktor masih menggunakan kemoterapi sebagai penyelesaian... Wanita yang menghidap kanser payudara contohnya  kemungkinan mati lebih cepat dengan kemoterapi daripada tanpa kemoterapi. " 

►Secara puratanya, pendapatan kemoterapi dan bantuan sokongan antara  $300,000 hingga $ 1,000,000 setiap tahun dan lebih dari 1 trilion dolar hasil pendapatan tahunan dari kemoterapi itu sendiri. Doktor perubatan mendapat $ 375,000 setiap pesakit untuk kemoterapi, radiasi, sinar-x, pembedahan, rawatan di hospital, doktor dan pakar anestesi,

►Pada tahun 1990, ahli epidemiologi Jerman tersohor, Dr Ulrich Abel dari Klinik Tumor Universiti Heidelberg, melakukan penyelidikan yang paling komprehensif terhadap setiap kajian klinikal utama mengenai ubat kemoterapi yang pernah dilakukan. 

💀Abel menghubungi 350 pusat perubatan dan meminta mereka menghantar apa sahaja yang pernah mereka terbitkan mengenai kemoterapi.

💀 Dia juga mengkaji dan menganalisis ribuan artikel ilmiah yang diterbitkan di jurnal perubatan paling berprestij. Abel mengambil masa beberapa tahun untuk mengumpulkan dan menilai data.

💀 Kajian epidemiologi Abel, 'Chemotherapy of Advanced Epithelial Cancer: an kritikal review', Biomedicine and Pharmacotherapy, 1992; 46: 439-452.

💀 Dr Abel membuat  kesimpulan bahawa kadar kejayaan kemoterapi secara keseluruhan adalah sangat "mengerikan." 

💀 Menurut laporan ini, tidak ada bukti ilmiah yang tersedia dalam penelitian yang ada untuk menunjukkan bahawa kemoterapi dapat mengubati apatahlagi menyembuhkan pesakit kanser.

►"The truth of the matter would be far too costly"  untuk ditanggung oleh industri farmasi, Sekiranya media massa melaporkan kebenaran bahawa ubat perubatan, termasuk ubat kemoterapi, digunakan untuk melakukan "genocide"  di AS dan didunia.Penaja terbaik mereka (syarikat farmaseutikal) harus menarik balik iklan mereka yang mengelirukan dari media - televisyen, radio stesen, majalah, dan surat khabar. Tetapi tidak ada group yang sanggup bankrap & muflis.

►Doktor biasanya merujuk kepada definisi FDA iaitu keberkesanan kemoterapi dapat dicapai sehingga 50% atau lebih pengurangan saiz tumor dalam 28 hari. Dokter gagal untuk menerangankan bahawa tiada korelasi antara mengurangan tumor dengan penyembuhan kanser.

►Penyusutan tumor sementara melalui kemoterapi tidak pernah terbukti dapat menyembuhkan kanser atau memanjangkan usia. Dengan kata lain, anda masih boleh hidup dengan tumor yang tidak dirawat selama anda menghidap tumor yang telah menyusut atau dihilangkan oleh kemoterapi (atau radiasi).

►Realitinya tumor hampir tidak pernah membunuh sesiapa pun kecuali tumor  menghalang saluran hempedu biasa atau saluran penting lain.Tumor juga tidak pernah membahayakan kesihatan atau mengancam nyawa. Namun, ia diperlakukan seolah-olah itu adalah perkara paling berbahaya di bumi. 

►Semua kemajuan yang dicapai berkaitan dengan pengesanan tumor awal dan penyusutan tumor tidak dapat meningkatkan kesembuhan pesakit kanser hari ini sama seperti 50 tahun yang lalu. Jelas sekali bahawa apa sahaja rawatan perubatan standard yang digunakan, itu adalah rawatan yang salah.

►Kemoterapi tidak pernah terbukti memberi kesan penyembuhan kepada barah. Sebaliknya, tubuh masih dapat menyembuhkan dirinya sendiri, yang sebenarnya dapat dilakukannya oleh pesakit kanser.. 

►Kanser adalah tindak balas penyembuhan daripada penyakit. "Penyakit" adalah usaha tubuh untuk menyembuhkan dirinya sendiri dari ketidakseimbangan yang ada. Dan kadang-kadang, tindak balas penyembuhan ini berterusan walaupun seseorang mengalami kemoterapi (dan / atau radiasi). Sayangnya, seperti yang telah ditunjukkan oleh penyelidikan yang disebutkan sebelumnya, peluang untuk penyembuhan sebenarnya sangat berkurang ketika pesakit dirawat dengan ubat kemoterapi.

►Kesan sampingan  rawatan Kemoterapi amat menyakitkan dan menderita bagi pesakit. Walaupun rawatan ubat dilengkapi dengan setup yang canggih dengan harapan untuk premis untuk meningkatkan kualiti hidup pesakit.Realitinya ubat kemoterapi yang membuat mereka muntah dan kehilangan rambut, sambil merosakkan sistem kekebalan tubuh mereka.

►Kemoterapi boleh memberi luka pada pesakit yang mengancam nyawa. Ia menyerang sistem imun dengan memusnahkan berbilion sel imun (sel darah putih). Racunnya yang mematikan memberi keradangan pada setiap bahagian badan.

►Ubat-ubatan tersebut dapat menghilangkan seluruh lapisan usus mereka. Kesan sampingan yang paling biasa dialami oleh pesakit kemo adalah kekurangan tenaga mereka. 

►Ubat tambahan baru yang sekarang diberikan kepada banyak pesakit kemoterapi dapat mencegah pesakit untuk menyedari beberapa kesan sampingan, tetapi ubat ini tidak dapat mengurangkan kesan kemoterapi yang sangat merosakkan.

►Kononya, kemoterapi dapat mengecilkan tumor dan memberi kesembuhan pada badan tetapi realitinya ia menyebabkan kemusnahan besar pada badan.

►Dalam pemikiran kita, jika kita menghidap kanser, kita mungkin berfikir bahawa merasa letih hanyalah sebahagian daripada penyakit ini. Perkara ini jarang berlaku. Rasa letih yang luar biasa kemungkinan besar disebabkan oleh anemia, kesan sampingan yang biasa dilakukan oleh kebanyakan ubat kemoterapi. 

►Ubat kemoterapi dapat menurunkan kadar sel darah merah anda secara dramatik, dan ini mengurangkan bantuan oksigen ke 60-100 trilion sel badan anda. Anda benar-benar dapat merasakan tenaga yang ditarik dari setiap sel badan anda.

►Keletihan yang disebabkan oleh kemoterapi mempunyai kesan negatif terhadap aktiviti seharian pada skala 90%. 

►Kesan sampingan jangka panjang kemoterapi adalah tidak dapat bertindak balas terhadap pemakanan atau penguat imun pada tumor kanser. Semua ini dapat menjelaskan mengapa pesakit barah yang sama sekali tidak menerima rawatan, mempunyai kadar kelangsungan hidup hingga empat kali lebih tinggi daripada yang menerima rawatan. 

►Yang menyedihkan ialah kemoterapi tidak menyembuhkan 96% hingga 98% daripada semua barah. Bukti konklusif (untuk sebilangan besar kanser) bahawa kemoterapi mempunyai pengaruh positif terhadap kelangsungan hidup atau kualiti hidup memang tidak pernah ada.

►Mempromosikan kemoterapi sebagai rawatan untuk barah adalah amat mengelirukan. Dengan merosakkan sistem kekebalan tubuh dan bahagian penting lain secara kekal, kemoterapi telah menjadi penyebab utama penyakit yang disebabkan oleh rawatan seperti penyakit jantung, penyakit hati, penyakit usus, penyakit sistem kekebalan tubuh, jangkitan, penyakit otak, gangguan sakit, dan penuaan.

►Sebagai seorang manusia yang rasional yang diberikan akal oleh Tuhan, pesakit kanser  perlu bertanya kepada dokter dan meminta dokter untuk memberikan bukti kepada kita bahawa penyusutan tumor sebenarnya membawa kepada peningkatan dalam kelangsungan hidup untuk pesakit dan akhirnya untuk penyembuhan. 

►Jika mereka memberitahu kita bahawa kemoterapi adalah peluang terbaik anda untuk bertahan, anda akan tahu bahawa itu adalah pembohongan.

►Seperti yang ditunjukkan oleh penyelidikan Dr Abel, tidak ada bukti seperti itu di dalam jurnal literatur perubatan. Mempromosikan kemoterapi kepada pesakit sebenarnya merampas peluang mereka untuk mencari penyelesaian  penyembuhan kanser

~ANDREAS MORITZ~



Fakta: 
Sejak mamogram diperkenalkan,
kejadian karsinoma duktal in situ (DCIS), sejenis kanser payudara, telah meningkat sebanyak 328%! Sekurang-kurangnya 200% daripada ini peningkatan adalah disebabkan oleh sinaran berbahaya mamogram.
Selain itu, mamogram juga difikirkan untuk membantu menyebarkan sel kanser yang sedia ada.

Kaedah natural untuk mengubati kanser.Klik link di bawah:

https://tarmizitaha.blogspot.com/2019/12/gallstones-dalam-hati-pundi-hempedu.html







Comments

Popular posts from this blog

Gallstones dalam Hati & Pundi Hempedu - Punca utama penyakit KRONIK yang amat jarang diceritakan dan cara MUDAH Untuk mengeluarkannya.

Cara mudah cuci kolon & usus kecil (small intestine)

"Reverse Kidney Stage" anda melalui Plan Pemakanan yang komprehensif.