Klinik AktifOtak adalah salah satu cabang AktifOtak.com


‘NEVER LOSE HOPE’ inilah motto kami. Kolaborasi bersama YJN (Yayasan Jabal Nur) dalam program pembangunan minda, kami mula beroperasi pada 28 Februari 2017 berlokasi di Yayasan Jabal Nur di No 9 LG1 Kompleks Yayasan Jabal Nur di Bukit Jalil.

Klinik AktifOtak salah satu cabang dari cabang AktifOtak (aktifotak.com) . Ia fokus menjalankan AktifTerapi iaitu rawatan alternatif khusus untuk anak anak istimewa seperti autism, cerebral palsy, hydrocephalus, down syndrome, epilepsy dan sebagainya. Selain itu AktifTerapi juga boleh disarankan kepada anak anak yang mempunyai masalah pembelajaran seperti kurang fokus, tidak minat belajar, kurang keyakinan diri dan pelbagai isu lain.

Berkonsepkan “Empower, Practical and Repetition” (EPR) iaitu:
1. Empower – memberi latihan personal kepada penjaga untuk menjalankan kaedah AktifTerapi
2. Practical – Penjaga akan membuat kaedah AktifTerapi di rumah
3. Repetition – Penjaga disarankan untuk sentiasa istiqamah dalam menjalankan kaedah AktifTerapi.
Secara tidak langsung Kaedah EPR ini akan mengeratkan hubungan dan kasih sayang antara ibubapa/penjaga dan anak anak mereka seterusnya membuahkan hasil yang memberangsangkan dari segi ransangan dan perkembangan otak.

Otak yang cerdas akan terhasil sekiranya anak tersebut berada di dalam keadaan yang selamat, persekitaran yang positif dan sentiasa disentuh. Menurut kajian dari Pakar Psiktari yang sangat terkenal dari Amerika iaitu Dr Daneil Amen.Beliau mempunyai 83000 Brain Scan dari 93 buah negara mendapati bahawa segala penyakit manusia dari sekecil-kecilnya hingga sebesar2nya mempunyai pola-pola yang sama pada otak mereka.Kita hanya perlu membetulkan otak tersebut berdasarkan penyakit yang dihadapi secara individu. Jika masalah tersebut diatasi, makan individu itu akan kembali kepada normal.

Untuk book appointment klik link di bawah 👇🏻 nanti admin akan bookkan 🙆🏻‍♀✨

www.wasap.my/60182233836/BookingKlinik


NEVERTOOLATE

www.klinikaktifotak.com

www.aktifotak.com 💛🥰


Barangan

https://www.facebook.com/klinikaktifotak/shop/

https://shopee.com.my/aktifotak?v=064&smtt=0.0.3


Follow our FB, IG & Telegram

facebook.com/klinikaktifotak

instagram.com/klinikaktifotak

https://t.me/joinchat/AAAAAE_wwpRw1URR22ZNBw

 


Comments

Popular posts from this blog

Gallstones dalam Hati & Pundi Hempedu - Punca utama penyakit KRONIK yang amat jarang diceritakan dan cara MUDAH Untuk mengeluarkannya.

Cara mudah cuci kolon & usus kecil (small intestine)

"Reverse Kidney Stage" anda melalui Plan Pemakanan yang komprehensif.