Kenapa bila Stage Kidney merosot atau apabila disahkan Dialysis, Kidney dipersalahkan..!!!?

Ramai orang menyalahkan Kidney/Renal@Buah Pinggang apabila kena Dialysis atau Stage Kidney semakin menurun(eGFR) tanpa mengetahui masalah sebenar. Ia seumpama menghukum pesalah yang pada realitinya beliau telah dianiayai.

Dibawah ini adalah bacaan yang biasa dirujuk oleh Doktor bila buat Blood Test samada :
✓Anda perlu  Dialisis atau tidak
✓Mengetahui tahap Kidney anda samada Stage 1 hingga ke 5.

1) Creatinine
Ia adalah produk sisa kimia creatine, asid amino yang dibuat oleh LIVER@ HATI dan disimpan di dalam hati. Creatinine adalah hasil metabolisme yang memasuki aliran darah anda setelah ia diproses dimana Kidney  mengeluarkannya dari darah anda.
(Bacaan lebih dari 600 biasanya anda akan dinasihatkan buat fistula sebagai persediaan untuk Dialisis)

2) Urea 
Ia juga dihasilkan oleh LIVER@HATI di mana ia juga adalah metabolisma amino acid. Ia akan disalurkan dalam darah@ bloodstream, dan ke  kidneys dan dibuang melalui urine@air kencing

3)eGFR
Biasanya eGFR di bawah 15 disarankan untuk Dialisis.

Nyata bahawa ROOT CAUSE  utama Kidney adalah pada Liver@Hati bukan pada Kidney.

BOLEH REFER KAJIAN dari
The National Center for Biotechnology Information (NCBI)

Effisen atau tidak Liver anda untuk memproses Creatinine dan Urea bergantung kepada betapa bersihnya Liver anda dari Gallstones.
Geng Gouters pun tidak terlepas sebab yang proses Uric Acid adalah Liver bukan Kidney.Sebab tu ramai geng2 Gout elok 💯 bila buat protokol di bawah.

Termasuk juga penyakit2 kronik lain

Penulisan saya di BLOG di bawah ini akan merungkai persoalan untuk mengetahui punca sebenar kenapa Kidney kita bermasalah. 

Alhamdullilah, saya juga telah banyak membantu sahabat2 reverse Kidney stage dengan Protokol di dalam blog saya. 

Maaf, saya bukan  jual ubat.Kita jangan dok sibuk dengan apa yang perlu dimakan sedangkan toksik bergelumang dalam badan yang perlu dibuang, Selagi toksik ada, sebakul supplement pun tidak akan memberi kesan.Seumpama sebuah kereta yang telah diberikan Minyak Hitam Gred AAA tetapi minyak lama masih tidak di flush dan sudah tentu prestasi kereta tidak akan improve. Fikir-fikirkan

LAYARI BLOG SAYA :



Support Group Whatsapp:

Antara testimoni didalam blog saya..!!
eGFR dari 55 ke 90

STAGE 2 KE Normal

Setelah 3 cycle lgbf. Jga makan dlam 80% ja sbb sy bukan la org yg disiplin. Boleh tengok result kolestrol, uric asic n creatinine/egfr saya. Alhamdulillah. Yang mana nak buat lgbf ni jangan la buat benda ni bagi jadi susah. Benda mudah ja. Sop n protokol dah tersedia. Testimoni pun bersepah. Lagi lambat mula lagi rugi la. Kita nak buat perubahan kearah kebaikan jangan fikir panjang sngat. Buat dlu. Nnt dh buat baru kita ejas mna yg tak ok. Tq @⁨ttarmizi⁩ atas ilmunya.. tq otai2 dalam ni yg selalu menjawab soalan bila ditanya🙏 -Arif 






Comments

  1. Patut lah amik supplement ape2 pun macam tu jugak badan

    ReplyDelete
  2. Kesian nye la hai!!!makin ramai lah pesakit2 buah pinggang kronik akan datang tak kira tua atau muda..sedih nye..kenapa lah kerajaan tak buat sesuatu untuk precaution kan! Ni semua Conspiracy Big Pharma yg boelh saya katakan..

    ReplyDelete
  3. Kita bertanggungjawab dgn badan kita sdri tuan...itu yg terbaik ...jgn serahkan kod 3rd party

    ReplyDelete
  4. Terbaik.. penjelasan sgt fakta... semoga barokah Doc

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Gallstones dalam Hati & Pundi Hempedu - Punca utama penyakit KRONIK yang amat jarang diceritakan dan cara MUDAH Untuk mengeluarkannya.

Cara mudah cuci kolon & usus kecil (small intestine)

"Reverse Kidney Stage" anda melalui Plan Pemakanan yang komprehensif.