Benarkah pengambilan Epsom Salt tiap2 hari akan menyebabkan usus kita terhakis & juga membuatkan usus kita jadi malas?

📌Soalan:

Saya nak tanya berkenaan guna epsom salt tiap2 hari ni ok tak?. Ada sesetengah kata usus akan terhakis? satu lagi..betul ke kalo kita bgntung pada epsom salt... usus jadi malas? bila nak buang air besar, tanpa bantuan epsom salt @laxative, usus 'taknak kerja'.

📌Jawapan:

✅Tanya diri kita, adakah kita membuang 3x sehari, kalau ok ..tak perlu sambung baca seterusnya.

✅Tiada isu usus malas especially yang dah berumur...kita kena ingat...usus kita termasuk organ2 lain tak akan function 100% berdasarkan situasi pemakanan rakyat malaysia sekarang.

✅Konsep minum ES sebenarnya sama macam kita makan makanan berkhasiat untuk kesihatan badan.

✅Lagipun, magnesium memang perlu untuk badan kita lagi utama dari kalsium.Kalau vitamin semua cukup untuk badan kita, tiada isu masalah usus. 

✅Kalau kita jaga makan, elak gula, elak proses food, elak makan junk food, elakkan minum kurang air, elak tidur lewat, elak makan ubat, elak makan GMO etc.. pasti tiada isu usus bermasalah.. tapi persoalan bolehkan kita stop atau elakkan pengambilan makanan di atas.?!

✅Masalah lagi besar kalau tak berak atau membuang air besar.Kalau kita perasaan...orang2 yang kena kanser mesti ada masalah usus..smpi 1 minggu kadang2 tak berak.. badan penuh toksik..oleh itu..amatlah pentingnya pembuangan setiap hari..samada kita takut ambik ES kononnya sebab takut usus jadi malas,usus terhakis dsb. Masalah toksik dalam badan yang akan menyebabkan bencana pada badan sebenarnya.

📌 Yang membuatkan usus terhakis adalah Gula & Makanan Proses.

Untuk pengambilan harian ..1 sudu 🥄 kecil + 100ml air



Untuk pembelian Epsom Salt yang berkualiti tinggi, boleh klik link di bawah :










Comments

Popular posts from this blog

Gallstones dalam Hati & Pundi Hempedu - Punca utama penyakit KRONIK yang amat jarang diceritakan dan cara MUDAH Untuk mengeluarkannya.

Cara mudah cuci kolon & usus kecil (small intestine)

"Reverse Kidney Stage" anda melalui Plan Pemakanan yang komprehensif.