PUNCA UTAMA MASALAH DI PERUT & KENAPA GALLSTONES DI LIVER AMAT JARANG DICERITAKAN.



Video di atas ini satu contoh bagaimana kita ingin memahami  proses BILE(cecair hempedu) untuk merembeskan BILE dari Gallbladder utk proses penghadaman makanan.
 
BILE dari Gallbladder sebenarnya dari Liver..Gallbladder hanya resevoir iaitu sebagai pengepam utk proses penghadaman makanan.

Bila Gallstones dalam Gallbladder bertambah, fungsi pengepaman semakin lemah dan menggangu proses penghadaman.Gallstones tersangkut di DUCT akan menambahkan lagi masalah.

Sebab itu kalau korang yang ada masalah seperti Gastrik, pedih hulu hati,acid reflux@gerd dsb yg berkaitan dengan perut sebenarnya terdapat banyak Gallstones di Gallbladder disebabkan kurangnya BILE dari Liver (penghasilan BILE kurang sebab disekat oleh Gallstone pada Liver)

Sebab apa ada penerangan & video byk dibuat ??..sebab ada  solution iaitu dengan membuang Gallbladder.Boleh generate biznes.
The average cost for gallbladder surgery in USA is $24,000 while in Australia $7,163.  It's estimated 600,000 gallbladder removals are undertaken in USA annually.

Kalau di LIVER tiada solution..!!!!!

Masalah  besar bukan di Gallbladder...tetapi di LIVER. dan ianya hampir tidak pernah diceritakan masalah Gallstone berada di LIVER .. sahabat2 boleh search di internet kalau tak percaya.Punca utama Gallstones di Liver adalah pemakanan Animal protein &dairy product serta pengambilan ubatan kimia.

Gallstones di Liver merupakan bencana besar pada badan kita kalau tidak dibuang dgn kaedah LGBF.Ia akan memberi kesan besar ke seluruh badan sebab kilang utama badan tak beroperasi secara normal.Antara fungsi Hati, meneutralkan toksik tubuh, regenerasi sel darah merah, produksi BILE dan bermacam2 lagi .

Sebesar besar penyakit seperti Kanser sehingga sekecil kecilnya penyakit seperti sakit urat pun berpunca dari Liver.

Bertepatan lah dengan sabda Rasulullah

: “Ketahuilah bahawa pada jasad itu terdapat segumpal daging, jika ia baik maka baiklah seluruh jasadnya, jika ia buruk maka buruklah seluruh jasadnya, ketahuilah bahawa ia adalah HATI.” 

[Riwayat al-Bukhari (52) dan Muslim (1599)]

#AktifOtak
#DontBeABlindFollower

More Info  untuk mengeluarkan Gallstones melalui kaedah LGBF, klik link di bawah :👇

https://tarmizitaha.blogspot.com/2019/12/gallstones-dalam-hati-pundi-hempedu.html


Testimoni 

Comments

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Gallstones dalam Hati & Pundi Hempedu - Punca utama penyakit KRONIK yang amat jarang diceritakan dan cara MUDAH Untuk mengeluarkannya.

Cara mudah cuci kolon & usus kecil (small intestine)

"Reverse Kidney Stage" anda melalui Plan Pemakanan yang komprehensif.