GALLSTONES menggangu sistem pembiakan manusia





Sistem pembiakan wanita dan lelaki kedua-duanya sangat bergantung pada kelancaran fungsi hati. Gallstones di hati menghalang pergerakan BILE  melalui bile duct atau saluran hempedu yang mengganggu pencernaan dan mengganggu  struktur lobula hati or Liver lobules. Ini mengurangkan pengeluaran serum albumin di Liver@ hati. Serum albumin bertanggungjawab untuk mengekalkan tekanan osmotik plasma pada tahap normal dari pembekuan  darah.

Jika tekanan osmotik tidak cukup, ia boleh  mengurangkan bekalan nutrien ke sel, termasuk organ pembiakan. Ini boleh menyebabkan drainage  saliran limfa dan seterusnya, untuk pengekalan cecair dan edema, serta juga pengekalan sisa metabolik dan gangguan fungsi seksual secara beransur-ansur.

Sebilangan besar masalah sistem pembiakan berpunca daripada masalah pada  saliran limfa. Saluran toraks mengalirkan cecair limfa dari semua organ sistem pencernaan, termasuk hati, limpa, pankreas, perut dan usus.

Saluran toraks  menjadi sesak apabila batu Gallstones di hati menyebabkan gangguan pencernaan dan penyerapan makanan. Sudah jelas, bahawa kesesakan pada saluran toraks mempengaruhi organ-organ sistem pembiakan.

Saliran limfa yang terjejas dari kawasan pelvis wanita di badan adalah bertanggungjawab untuk :

1.Sistem Immune tidak befungsi

2.masalah haid,

3.Pre-Menstrual Tension PMT,

4.gejala menopaus,

5.penyakit radang panggul (PID)

6.Serviks,

7.semua penyakit rahim

8.distrofi vulva dengan pertumbuhan tisu

9.sista ovari dan tumor,

10.pemusnahan sel,

11.kekurangan hormon,

12. libido rendah,

13.kemandulan

14. mutasi genetik sel yang membawa kepada barah.

Penyumbatan toraks juga boleh menyebabkan limfa kesesakan di payudara kiri, meninggalkan deposit bahan berbahaya yang boleh menyebabkan keradangan, pembentukan benjolan dan juga tumor. Sekiranya saluran limfa kanan, yang mengalirkan limfa dari separuh kanan toraks, kepala, leher dan lengan kanan, menjadi sesak, toksik di payudara kanan yang terkumpul menyebabkan masalah yang serupa .

Sekatan berterusan pembuangan limfa dari pelvis lelaki  menyebabkan pembesaran prostat benign  dan malignan, keradangan testis, zakar dan uretra yang seterusnya menyebabkan mati pucuk.

 Peningkatan Gallstone berterusan  di hati di kalangan lelaki pertengahan umur , adalah salah satu sebab utama penyumbatan limfa di bahagian penting badan. Penyakit kelamin berlaku apabila terdapat tahap toksik yang tinggi di kawasan terdedah kerana penyumbatan limfa.Keupayaan sistem limfa yang teruk   menyebabkan gangguan kepada pembiakan dan seksual manusia.


Dengan mengeluarkan Gallstones di  hati serta diet pemakanan yang betul, insyAllah system Limfa akan kembali menjadi  normal dan fungsi seksual akan dibaiki..


MAKLUMAT LANJUT BAGAIMANA CARA UNTUK MENGELUARKAN GALLSTONES..?
SILA KLIK DIBAWAH :


Comments

Popular posts from this blog

Gallstones dalam Hati & Pundi Hempedu - Punca utama penyakit KRONIK yang amat jarang diceritakan dan cara MUDAH Untuk mengeluarkannya.

Cara mudah cuci kolon & usus kecil (small intestine)

"Reverse Kidney Stage" anda melalui Plan Pemakanan yang komprehensif.