Terapi AktifOtak bukan JALAN PINTAS


TIADA JALAN PINTAS

✅Jangan risau.. teruskan usaha Tuan Puan dalam merawat anak. Kadang² kita terlalu fokus pada perubahan yang NEGATIF sehingga terlupa yang POSITIF tu sangat banyak.

✅Kena ingat kita manusia, manusia berubah - ubah. Aktifotak tak jadikan anak² mesin yang boleh di setting!!! Bertindak baik sepanjang hayat!!!

✅AktifOtak jadikan anak² ke arah yang lebih baik dan dalam masa yang sama anak² akan menunjukkan perangai sebenar seorang budak.

✅Seperti yang diterangkan, apa sahaja perubahan POSITIF dan NEGATIF bagus untuk perkembangan. Walaupun mereka ulang perangai² sebelum ni.

✅Ingat, mereka sangat pakar dalam manipulasi😇. Jika kita BERHENTI terapi atas badan mereka. Mereka boleh tersenyum sengih menandakan mereka berjaya mengatasi kita. Anak² sangat cerdik.

✅Kita jangan sekali - kali KALAH dan kena atasi mereka. Beri masa dan peluang jangan risau. Ia perlukan masa untuk berubah!!! SOP 16 sesi bersama terapis adalah untuk berkongsi ilmu!!! 

✅Selebihnya ibubapa perlu konsisten setiap hari terapi anak².
1️⃣ Kesabaran yang tinggi
2️⃣ Pandang mata anak² dalam²
3️⃣ Selagi ada nyawa, selagi tu terus
berusaha.💪🔥
4️⃣ Beri peluang pada anak🧗
5️⃣ Beri peluang pada kita selaku ibubapa🤲


Comments

Popular posts from this blog

Gallstones dalam Hati & Pundi Hempedu - Punca utama penyakit KRONIK yang amat jarang diceritakan dan cara MUDAH Untuk mengeluarkannya.

Cara mudah cuci kolon & usus kecil (small intestine)

"Reverse Kidney Stage" anda melalui Plan Pemakanan yang komprehensif.