Kebodohan Si Peniru Menjadi Warisan Turun Temurun.


Kebodohan Si Peniru Menjadi Warisan Turun Temurun.

✅Al-Quran merujuk kepada orang-orang ini sebagai: "Mereka hanya mengikut sangkaan dan keinginan ego (pengetahuan) tentang Hakikat sebenarnya telah datang kepada mereka dari Rabb mereka (hakikat Nama-nama yang membentuk intipati mereka) ." (Qur'an 53:23)
✅ "Dan mereka tidak mempunyai pengetahuan mengenainya. Mereka hanya mengikut andaian, dan benar-benar, andaian tidak akan mencerminkan kebenaran." (Al-Qur'an 53:28) "Dan sangkaan kamu terhadap Rabb kamu telah menyebabkan kamu kebinasaan, dan menjadikan anda salah seorang daripada mereka kerugian." (QS 41:23)
✅Dualiti pastinya bentuk penindasan diri yang paling teruk!
✅Seseorang yang gagal untuk mengenal dan memahami Allah, seperti yang diwahyukan oleh Nabi Muhammad (saw), tidak mempunyai peluang untuk mengetahui asal usul kesedarannya, masuk ke dalam dimensi kesedaran atau menilai alam semesta dengan wawasan tentang realiti sebenarnya. 
✅Khayalan di kepalanya akan sentiasa menahannya dan menghalangnya daripada melihat realiti sebenar.
✅Satu-satunya cara bagi manusia untuk melarikan diri dari kepompong pemikiran mereka ialah menerima dan merenung pengetahuan realiti dan selaras dengan ketentuan yang di bawa oleh Nabi Muhammad.
✅Namun malangnya, masyarakat umumnya tidak tahu menggunakan kemahiran berfikir, sebaliknya dibesarkan sebagai penghafal tanpa memikirkan maksud apa yang dibaca.
✅Mereka tidak mahu atau tidak mahu terlibat dalam apa-apa yang memerlukan pemikiran yang mendalam. Disebabkan ini, mereka berkelakuan mengikut persekitaran mereka, mengikut khabar angin dan meniru perbuatan orang lain.

✅Akibatnya, semua orang menyembah berhala mereka! Dari usia yang  muda. kita telah dikondisikan oleh kepercayaan bahawa apa sahaja yang dilakukan oleh orang dewasa di sekeliling kita mestilah betul, dan oleh itu kita melakukan perkara yang sama; kita mengambil nilai mereka sebagai milik kita. 
✅Nilai-nilai ini kemudian menyeret kita ke bawah sehingga kita mempunyai andaian yang benar-benar bertentangan dengan realiti sebenar.
✅Sesungguhnya, tiada apa yang boleh mengimbangi kerugian yang disebabkan oleh pengkondisian yang salah.
✅ Kita menghadkan diri kita kepada badan fizikal dan menganggap bahawa ada Tuhan di langit dan kemudian cuba menyembah Dia dengan orang fizikal ini!

✅Kita menjadi keliru tentang sosok Tuhan ini, kita menilai dan mengkritiknya, malah lebih kerap menyalahkannya kerana melakukan hal2 yang tidak mengikuti kehendak kita.
✅Kita hampir tidak menyedari bahawa Tuhan seperti ini tidak pernah wujud sama sekali! Kita tidak pernah mendengar pesanan Nabi Muhammad (saw) bahawa Tuhan seperti ini tidak pernah wujud. Akibatnya, kita meneruskan hidup kita melakukan kesilapan yang tidak dapat diperbetulkan.

Comments

Popular posts from this blog

Gallstones dalam Hati & Pundi Hempedu - Punca utama penyakit KRONIK yang amat jarang diceritakan dan cara MUDAH Untuk mengeluarkannya.

Cara mudah cuci kolon & usus kecil (small intestine)

"Reverse Kidney Stage" anda melalui Plan Pemakanan yang komprehensif.