Pemikiran Primitif yang dibawa oleh ahli agama

✅Betapa primitifnya untuk berfikir bahawa ada Tuhan di langit, dengan malaikat utusan di bawah perintahnya, dan nabi utusan di bumi!  Betapa kuno untuk berfikir bahawa mereka yang mematuhi perintah-Nya akan dimasukkan ke syurga, dan mereka yang tidak mematuhinya akan dicampakkan ke dalam api neraka sebagai azab!
✅Orang-orang ini tidak tahu tentang hakikat Allah dan tidak memahami dimensi yang disebut sebagai 'malaikat. 
✅Mereka tidak tahu bahawa konsep 'utusan' tidak wujud dalam Islam.  Islam menjelaskan tentang 'Risalah' dan 'Nubuwwah', yang sebenarnya mempunyai makna yang sangat berbeza daripada konsep umum mereka.  Mereka tidak tahu pun tujuan agama kepada manusia!
✅Orang yang mengamalkan realiti bersatu yang didedahkan oleh agama Islam dengan meniru, tanpa mencerna 'sistem' yang mendasarinya, sentiasa jatuh ke dalam konsep yang salah.
 ✅"Oleh kerana tiada Tuhan di luar sana, dan kerana Dia yang dinamakan dengan nama Allah adalah 'Zat' yang diketahui dengan sifat-sifat ilmu dan kuasa yang merangkumi hakikat hakiki semua kewujudan, tidak ada Tuhan yang perlu saya sembah! Oleh itu, saya tidak perlu "bersolat, berpuasa, menunaikan haji, berzikir atau amalan lain! Kerana sekarang saya mempunyai kesedaran ini, saya tidak perlu melakukan perkara seperti itu lagi!" Idea ini adalah SAMA SEKALI SALAH!  Itu adalah pemikiran yang jauh terpesong!!.
✅ Ya, hakikat manusia dan hakikat alam semesta adalah satu dan sama.  Walau bagaimanapun, apa yang membezakan manusia daripada ciptaan lain adalah komposisi mereka!
✅Tubuh pada asasnya adalah struktur molekul. Pada peringkat molekul, orang tidak berasa lapar, dahaga atau sakit.

✅Walau bagaimanapun, orang yang berkenaan tidak boleh mendakwa bahawa mereka tidak perlu makan atau minum, atau mengambil pemakanan dan ubat jika keadaan kesihatan  mereka semakin merosot, hanya kerana mereka tahu bahawa pada asasnya ia adalah struktur molekul! Kerana, tanpa menyedari realiti molekulnya, kehidupan manusia terkepompong dan dibentuk mengikut dimensi asal mereka.
✅ Tidak kira sejauh mana seseorang memahami 'realiti' hakikat sejagat, kehidupan mereka tetap bergantung kepada keadaan minda dan badan mereka! 
✅ Oleh itu, agama Islam menganjurkan amalan fardu yang dikenali sebagai 'solat'. Bukan untuk beribadat Tuhan di atas sana di langit, tetapi untuk mencapai hakikat  kita dari
merealisasikan potensi yang tidak terhingga dalam intipati kita melalui otak.
✅ Gelombang tenaga yang dihasilkan oleh otak melalui doa pelindung membentuk perisai magnet di sekeliling orang itu amalkan! Doa mengaktifkan kuasa malaikat pelindung dalam intipati amalannya. Manusia bukan satu-satunya spesies di alam semesta! Manusia perlukan perlindungan! Kita mesti memahami konsep ini!
✅Jika kita gagal menjalankan amalan ini, gabungan tenaga pengembangan yang diperlukan tidak akan diaktifkan dalam otak kita, dan oleh itu cahaya ilmu (nur) atau tenaga yang terhasil tidak akan dimuat naik ke roh anda. Akibatnya, apabila anda merasai kematian dan meninggalkan badan fizikal anda, badan rohani anda tidak mempunyai kuasa yang diperlukan dalam dimensi seterusnya
✅ Kerana pada titik perpisahan ini, kita tidak lagi mempunyai cara untuk menjana kuasa ini, kerana ketiadaan otak fizikal, kita akan selama-lamanya merasakan penderitaan dan kesakitan ketiadaannya. Kamu melemparkan dirimu ke dalam api neraka.Ini la yang di katakan NERAKA
Allah tidak pernah menghukum hamba-Nya. Setiap orang akan menanggung akibat dari perbuatannya sendiri. Kita mesti memahami realiti ini dengan baik.
 

Comments

Popular posts from this blog

Gallstones dalam Hati & Pundi Hempedu - Punca utama penyakit KRONIK yang amat jarang diceritakan dan cara MUDAH Untuk mengeluarkannya.

Cara mudah cuci kolon & usus kecil (small intestine)

"Reverse Kidney Stage" anda melalui Plan Pemakanan yang komprehensif.