Erti Neraka Sebenar

✅Semasa kita masih hidup, kita masih dalam proses membentuk diri kita yang dipanggil neraka.
✅Pembentukan yang berlaku di neraka adalah seperti pembasuhan terakhir sisa-sisa kotoran yang kita bawa bersama kita dari kehidupan dunia. Seperti pemurnian emas dengan api, ia tidak menambah nilai kepadanya; hanya pembersihan sahaja.
✅Oleh itu, neraka bukanlah tempat pembentukan, tetapi api penyucian.
✅Api neraka menyucikan perkara-perkara yang kita perolehi di bumi, supaya kita boleh masuk syurga sebagai makhluk suci.
✅Tanpa mengira puncanya, setiap orang mengalami fasa pertengahan dalam hidup mereka, fasa di mana mereka mengalami pembakaran dalaman neraka yang berlaku ketika ini 
✅Pembakaran ini, yang dikenali sebagai 'api neraka', adalah satu cara untuk membersihkan diri kita daripada keadaan yang tidak sesuai yang menghalang kewujudan syurga kita.
✅ Mereka yang ditakdirkan hidup di neraka. selama-lamanya, akhirnya akan mencapai keadaan suci selepas ujian yang panjang.
✅ Tetapi pada akhir semua penderitaan, api akan dipadamkan, pembakaran akan berhenti, dan kehidupan baru akan muncul dari abunya.
✅Oleh itu..Neraka yang sebenar pada ketika ini dan bukan selepas kematian fizikal kita sebab masa tidak lagi valid selepas itu.

Comments

Popular posts from this blog

Gallstones dalam Hati & Pundi Hempedu - Punca utama penyakit KRONIK yang amat jarang diceritakan dan cara MUDAH Untuk mengeluarkannya.

Cara mudah cuci kolon & usus kecil (small intestine)

"Reverse Kidney Stage" anda melalui Plan Pemakanan yang komprehensif.