Speed Read Kaedah AktifOtak
BABAH SAIFUL
(3000 patah perkataan seminit hingga 300 mukasurat seminit!)
✅Pandangan mata kita secara semulajadinya (Natural Vision) adalah pandangan yg menjurus kepada objek secara keseluruhan dan bukan kepada sesuatu yang khusus (Tunnel Vision).
✅Sebagai contoh jika kita memandang pokok, otak kita akan menggambarkan ianya pokok dan pandangan kita itu tidak memandang kepada daun pokok atau rantingnya serta bahagian-bahagian lain.
✅Begitulah kaedahnya apabila kita membaca, kita sepatutnya menggunakan kaedah secara semulajadi. Pada hakikatnya, kita di ajar untuk mengundur ke belakang iaitu membaca pada kadar yang amat perlahan. Ini secara tidak langsung, melambatkan kemampuan otak yang sememangnya ciptaan Tuhan yang amat menakjubkan.
✅Perkara seperti ini sepatutnya tidak berlaku lebih lebih lagi dalam era ledakan maklumat.
✅Masyarakat seharusnya memainkan peranan yang penting supaya kaedah ini dapat dibetulkan supaya Malaysia dapat menghasilkan pelajar-pelajar yang cemerlang.
✅Purata pelajar sekolah boleh membaca sebanyak 200-400 patah perkataan seminit. Jika seorang pelajar dapat membaca di antara 500-600 patah perkataan seminit, ia merupakan sesuatu yang amat baik bagi seseorang pelajar. Secara tidak langsung, ia dapat membantu seseorang pelajar mengulangkaji pelajaran atau menghabiskan apa-apa bacaan dalam masa yang singkat.
✅Kami di AktifOtak mempunyai kaedah yang menjangkaui sempadan. Speed Read AktifOtak adalah kaedah dimana kami mengajar anak-anak anda membaca pada kadar yang sangat pantas.
✅Sasaran kepantasan kami adalah dari 3000 patah perkataan seminit hingga 300 mukasurat seminit.
✅Mungkin sesuatu yang tidak masuk akal bukan? Tetapi itulah hakikatnya di AktifOtak. Tiada yang mustahil bagi kami dengan izin Allah.
HUBUNGI BABAH SAIFUL SEKARANG..
๐๐๐๐๐๐๐๐๐๐๐๐๐http://www.wasap.my/60126792179/MinatSpeedRead
☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️
DETAILS KELAS:
✓Harga per pax RM1499 (Promo)- Harga biasa RM1799
✓Maximum 5 orang sahaja
✓2 Hari
✓Minum Pagi/Tengahari/Ptg disediakan.
Video Rujukan
Comments
Post a Comment