Kimoterapi adalah Gas Mustard WW2


✅Kemoterapi adalah rawatan kanser di mana bahan kimia yang sangat toksik disuntik ke dalam pesakit dalam usaha untuk membunuh sel kanser.
✅Ejen kemoterapi pertama yang pernah digunakan, yang masih ditadbir sehingga hari ini, adalah terbitan daripada gas mustard senjata kimia, dipanggil mustargen.
✅Amerika Syarikat belajar banyak tentang gas mustard semasa Perang Dunia II, di mana sumsum tulang dan tisu limfa yang rosak dilihat dalam bedah siasat tentera terdedah mendedahkan sasaran utama senjata itu adalah
sistem imun.✅Lebih banyak lagi telah dipelajari tentang kesan gas mustard apabila kerajaan AS menjalankan beberapa siri ujian rahsia ke atas 60,000 tenteranya sendiri. Radio Awam Kebangsaan memecahkan cerita pada tahun 2015,
“Enam puluh ribu tentera Amerika berkhidmat sebagai subjek ujian, dan kira-kira 4,000 digunakan dalam ujian melampau yang kajian kerajaan telah dikaitkan dengan penyakit termasuk kanser kulit, leukemia dan masalah pernafasan kronik. ✅Subjek ujian telah disumpah untuk merahsiakan sehingga program itu didedahkan secara rasmi pada tahun 1993. Pada masa itu, veteran Perang Dunia II termuda berusia 60-an dan 70-an. 

Comments

Popular posts from this blog

Gallstones dalam Hati & Pundi Hempedu - Punca utama penyakit KRONIK yang amat jarang diceritakan dan cara MUDAH Untuk mengeluarkannya.

Cara mudah cuci kolon & usus kecil (small intestine)

"Reverse Kidney Stage" anda melalui Plan Pemakanan yang komprehensif.