Kenapa Perlunya Cuci Usus sebelum terlambat.

 

BILAKAH KALI TERAKHIR ANDA BERSIHKAN KOLON/USUS ANDA?

Sabda Rasulullah s. a. w, maksudnya: 

“Perut manusia itu tempat segala penyakit, manakala pencegahan itu pokok dari segala pengubatan.” (Riwayat ad-Dailami)



                 Keratan Akhbar

Sebenarnya CC atau Colon  Cleansing bukanlah teknik baru tetapi telah diamalkan semasa zaman Mesir purba lagi.Ia juga merupakan kaedah yang digunakan oleh Pakar Perubatan Islam yang terkenal  yang hidup pada zaman 1000 AD iaitu IBNU SINA. Juga popular diamalkan di USA dan negara2 barat sejak Perang Dunia 1 lagi dimana ketika itu askar2 dirawat dgn teknik pembersihan usus ketika ubat2an moden masih belum diperolehi. 


Colon Cleansing adalah teknik cucian usus utk membuang kerak2 najis lama yg tertinggal dlm usus besar. Tujuan nya ialah utk mengembalikan fungsi usus sbg organ perkumuhan.

Jika tidak dibuang usus akan menjadi sempit dan lama kelamaan boleh menyebabkan sembelit, buasir dan paling teruk kanser kolon.

Usus yg kotor juga mengembang dan boleh menekan rahim @ prostate dan juga pundi kencing.... menyebabkan kencing kerap terapi tidak lawas... masalah dlm rahim dan prostate kerana terhimpit di antara usus dan pundi kencing yg kotor dan menyebabkan banyak penyakit terutama kanser pangkal  rahim dan prostate.




CC atau Colon Cleansing umpama "makan julap". Tiada undang2 yg melarang kita makan julap. Jadi... kiranya tuan puan berminat untuk membuat CC ... tuan/puan sebenarnya bertindak bijak  sebab perut adalah punca hampir kepada semua penyakit. Jika tidak dicuci... makanlah sekarung ubat sekalipun... penyakit kita tidak akan hilang...

Sebelum saya teruskan penerangan dengan teknik  dan prosedur CC, wajib  tonton video di bawah ini:

Dalam video diatas... usus yg mula2 ditunjukkan itu ialah usus yg bersih dan sihat. Itulah fungsi CC..hendak dibersihkan segala keladak kuning, hijau, putih malahan hitam yg ada dlm usus tanpa kita sedari yg dah berkumpul sejak kita lahir.


Ini  contoh  TAR rokok yg keluarkan menggunakan teknik CC pada sesi 1 ...  siap ada ketulan TAR lagi. Perut kepada seorang isteri di mana suaminya seorang perokok tegar.

Usus yang bersih selepas menjalani beberapa sesi CC

Contoh di atas adalah  seorang surirumah yg belum mencapai usia 40 dan bukan perokok... malangnya suami seorang perokok tegar ... 

Alhamdulilah dapat dikeluarkan TAR rokok dari usus beliau. Hasil buangan, permulaan penuh dgn TAR rokok yang sudah bertahun tahun  dlm usus. walaupun kita buang air besar setiap hari... TAR itu tidak akan keluar.Hanya dengan prosedur CC sahaja ... TAR dpt dikeluarkan dengan jayanya.

Gambar ke3 di atas  menunjukkan lapisan berlumut hijau yg terperangkap dibawah lapisan TAR. dan gambar akhir pula, kesemua lekatan lama pada usus sudah dikeluarkan dan usus sudah pun menjadi bersih.

Utk lelaki yg merokok... CC boleh membantu mengeluarkan TAR rokok dari dalam usus dan sistem badan. Bawa isteri bersama utk CC jika anda perokok tegar..  terutama bila isteri dah mula ada penyakit berkait dgn paru2 atau keradangan buah pinggang. Kerana kemungkinan besar usus isteri sudah tersumbat dgn TAR rokok yg suami nikmati hari2.

Water Retention pada kaki disebabkan masalah pada Kidney kesan dari suami perokok tegar
(Gambar di bawah sebelum treatment)

Gambar dibawah setelah 5 sesi (Water Retention telah tiada)


Perlu diingat, CC bukan perubatan, tapi proses mencuci usus.Saya dapati bila usus sihat dan bersih, InsyAllah rawatan utk apa jua penyakit samada secara moden, memakan herba, atau apa saja akan menjadi sangat berkesan untuk pemulihan.
Buangan hitam seperti gambar di atas  umpama minyak hitam kereta yg lama ... menjadi punca pelbagai penyakit. Usus hitam petanda risiko mendapat kanser. Nauzubillah. Kita doakan supaya sesi proses CC berikutnya akan dikeluarkan segala bahan tercemar yg terbentuk dlm usus kesan pengumpulan toksid yg lama.

Alhamdulillah selepas menjalani proses CC.. Allah panjangkan usia mereka yang buat CC dengan saya.Mereka sihat walafiat sehingga  free cancer hingga hari ini dan masih lagi berhubung dengan saya.

Dari segi pemakanan pula,pesakit kanser perlu menghentikam segera semua makanan proses... jika tidak... dalam masa tak sampai 6 bulan.. boleh naik tahap kanser dari tahap 1 ke tahap 4 .. dan selepas itu hanya boleh bertahan 2-4 bulan sahaja.  Untuk hentikan keganasan sel kanser... ramai yg tak tahu bahawa pemakanan adalah puncanya.

Selama hampir 20 tahun saya membantu memulihkan pesakit kanser menggunakan kaedah ini ... majoriti pesakit yang saya bantu... mempunyai corak pemakanan seperti di bawah:

1.Makanan segera atau process food
2.Makanan peram spt pekasam, jeruk.
3.Animal Protein & Dairy Product

Bila stop pemakanan di atas dan membuat rawatan menggunakan kaedah CC,   Alhamdulillah semuanya dah free cancer .... dan gagal menepati target yang mereka akan hanya boleh hidup 4-6 bulan sahaja.

So... jagalah pemakanan anda..  go fresh.. more vegie ... 

Maggi adalah pembunuh no 1 anak2 anda  .. sbb kandungan lilin dan MSG yg tinggi amat membantu dalam merosakkan saluran usus anak2 dan memendekkan usia mereka.

  Contoh Kolon Pesakit Barah Payudara

Contoh Kolon Pesakit Barah Payudara

Contoh Kolon Pesakit Barah Prostate


Biasanya buangan toksik seperti ini disebabkan air kotor kat rumah disebabkan filter yang tak servis dengan betul.Ia juga disebabkan sisa karat dan juga makan makanan berminyak.


TESTIMONIAL


TESTIMONIAL



TESTIMONIAL

Adik Balqis umur awal 20an..ada masalah pigmentation kulit & Water Retention(kidney) buat CC 5 kali..Alhamdullilah result seperti di bawah


TESTIMONIAL 

En Zamri perokok tegar sejak umur 15 tahun sehingga sekarang berumur 48



Buangan perokok tegar(gambar di atas)... keladak lama yg melekat pada dinding usus dapat dikeluarkan ... yg sebelum ini tidak keluar ketika buang air besar setiap hari.

Bagi perokok tegar dan pasangan...silalah  buat CC utk mengelakkan kesan TAR  rokok pada seluruh organ anda.

Kesan TAR rokok boleh menjadi punca kepada segala penyakit kronik seperti jantung, kencing manis, kanser dan sebagainya.

Banyak lagi sebenarnya rekod2 testimoni yang saya tidak dapat upkan disebabkan privasi dari pesakit sendiri.




TESTIMONIAL 




Adik Rayyan mempunyai masalah kulit disebabkan makanan luar & jajan yang tidak terkawal yang menyebabkan masalah pada usus.






JOM BACA ANTARA PENGALAMAN2 SAHABAT2 YANG MENJALANI CC DENGAN KAMI:

PUAN MONA dari KL


EN ZAMRI dari KL (Smoker)


PUAN JAMBU dari KL 


PUAN HALIMAH dari  Penang(Diabetes, Cholesterol & HBP)

MAKLUMAT PENTING

Majoriti yg buat CC tidak sedar yg mereka menghadapi masalah sembelit. Jika anda buang air besar hanya sekali @ 2 kali sehari @ beberapa hari sekali... itu tanda anda sebenarnya sembelit. Jika dibiarkan akan menjadi buasir. Punca utama ialah kurang minum air. 

Bagi dewasa untuk elak sembelit mesti minum 4-5 liter air sehari. Jgn takut utk kencing... itu dijadikan alasan utama utk tidak minum air kosong.  Sila datang buat CC supaya kami dpt keluarkan "plak" iaitu najis lama yg hitam dan keras kerana plak itu akan menyebabkan usus anda semakin tersumbat. 

Satu cara lagi utk menilai usus anda... saiz diameter najis anda mesti dlm 1 inci ke atas... kurang dari 1 inci ialah najis kanak2. Jika diameter kecil bermakna kotoran dinding usus sangat tebal. Nilaikan sendiri ... dan jemput dtg buat CC jika ada usus bermasalah. 

Jgn dibiarkan kerana ia boleh membawa kepada masalah Kanser Kolon dan Kanser Prostat kerana usus kotor akan mengembang dengan kotoran lama yg mengeras dan akan menekan pundi kencing anda. Inilah punca segala masalah kesihatan anda.

NAJIS boleh menentukan samada anda sihat atau tidak

                         GALERI


















Comments

Popular posts from this blog

Gallstones dalam Hati & Pundi Hempedu - Punca utama penyakit KRONIK yang amat jarang diceritakan dan cara MUDAH Untuk mengeluarkannya.

Cara mudah cuci kolon & usus kecil (small intestine)

"Reverse Kidney Stage" anda melalui Plan Pemakanan yang komprehensif.