KENAPA MAKAN ANIMAL PROTEIN BAHAYA

Jangan Jadikan Perutmu Kuburan Binatang - Saidina Ali

Protein haiwan bahaya  kerana ketidakupayaan manusia untuk menguraikan protein daging menjadi asid amino dengan lengkap. Daging yang tidak lengkap diproses itu akan terus ke usus. Haiwan karnivor, tiada masalah sebab haiwan menghasilkan 20x lebih banyak asid hidroklorik berbanding manusia. Sebilangan besar asid ini membantu haiwan memecah daging protein dengan mudah. 

Saya beri contoh..
Kalau seseorang yang sihat makan sepotong daging, dia hanya  dapat mencerna hanya 25% peratus dari keseluruhan daging tetapi berbeza dgn binatang dapat mencerna hampir 99%, termasuk tulang.Pencernaan utama pada binatang berlaku di perut dan bukan di bahagian kecil usus. Daging tinggal di saluran usus   tidak lama sebab usus binatang pendek. 

        We are herbivore by design

Panjang usus manusia boleh sampai sehingga 20 kaki. Animal Protein boleh tinggal di usus kecil dalam tempoh yg lama sehingga 20-48 jam. Proses yang lama itu menghasilkan toxic serta bahan2 lain yg beracun. Racun ini mula bertindak sebagai patogen (faktor penyebab penyakit) dalam badan. Sebilangan besar  berakhir dalam sistem limpa, menyebabkan kesesakan limpa dan juga penumpukan cecair dan lemak, pertama di bahagian tengah badan, dan akhirnya ke seluruh badan (sebab tu perut buncit petanda awal pemakan daging) 
Sisa-sisa daging yang tidak  dicerna terkumpul dan disimpan di dinding usus besar manusia boleh sampai 20-30 tahun lamanya. Sisa2 yang lama itu boleh menyebabkan kanser. Sebab tu kalau kita tengok, pesakit kanser,diabetes,coronary dan penyakit kronik lain banyak  berlaku di kalangan pemakan daging bukan kepada pemakan sayur.
(Rujuk buku _The China Study_) 

Protein haiwan yang berlebihan memasuki aliran darah juga akan memekatkan darah dan secara drastik akan cut oksigen supply ke Jantung dan organ2 penting lain termasuk Otak. 

Manakala Buah pinggang@Kidney pula automatik akan terbeban dengan toksik dari keracunan daging tadi sehingga tidak dapat memproses bahan2 beracun termasuk uric acid.Walaupun seseorang itu moderate meat eater shj, kidney terpaksa bekerja 3x ganda, apatah lagi pemakan daging yang tegar..sebab tu ramai je pesakit Gout muda2 dalam lingkungan 30an.Lama kelamaan dalam tempuh beberapa tahun.. prestasi kidney akan menurun sedikit demi sedikit..sehingga ke stage 5.. yang boleh menyebabkan Dialisis. Bila dah dialysis..half of your life is gone.

Kajian  comprehensive selama 20tahun  berkenan Nutrition oleh Dr T Collin Campbell PhD (2005)
-Best Selling Book-

Study dibuat menggunakan :

1) 367 Variables
2) 65 Daerah di China
3) 6500 Warga Dewasa

Study menunjukkan kaitan antara animal & dairy product dengan penyakit kronik seperti kanser, jantung,diabetis etc.

Hasil Kajian mendapati bahawa :

Penduduk yang menjadikan protein haiwan sebagai makanan utama mempunyai kadar kematian yang tinggi berbanding dgn penduduk yang mengambil sayuran@plant based sebagai makanan utama.

Andreas Moritz (penulis buku The Amazing Liver & Gallbladder Flush)  juga mengatakan bahawa Animal Protein juga penyebab utama Gallstones dalam Liver.


Sumber Protein dari tumbuhan adalah sumber protein yang genuine berbanding dengan protein haiwan yang dikategorikan sebagai protein "recycled"





#AktifOtak
#NoAnimaProtein&DairyProduct


Kaedah terbaik untuk mengeluarkan Gallstones yang dihasilkan oleh Animal Protein & Dairy Product..sila Klik link di bawah:

Kenapa perlu cuci Usus.

Comments

Popular posts from this blog

Gallstones dalam Hati & Pundi Hempedu - Punca utama penyakit KRONIK yang amat jarang diceritakan dan cara MUDAH Untuk mengeluarkannya.

Cara mudah cuci kolon & usus kecil (small intestine)

"Reverse Kidney Stage" anda melalui Plan Pemakanan yang komprehensif.